تعزیه نمایش محبت ایرانیان به اهل بیت (ع) است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعزیه نشان دهنده مهر و محبت ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

تعزیه نمایش محبت ایرانیان به اهل بیت (ع) استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید‌عباس صالحی عصر امروز در مراسم پایانی دومین سوگواره تعزیه‌خوانی کشوری در جم افزود: تعزیه مختص ایرانیان است و ریشه در عقاید مردم این سرزمین و پیوند ایرانیان با اهل بیت (ع) دارد.

وی شهرستان جم را یکی از مراکز تعزیه کشور خواند و بیان کرد: تعزیه در جم قدمتی بیش از دو قرن دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقه مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ادامه داد: بر اساس آخرین پژوهشی که در این خصوص در سال ۱۳۹۵ میان ادیان و مذاهب مختلف انجام گرفته، بیش از ۷۷ درصد مردم ایران علاقه خیلی زیاد به اهل بیت (ع) دارند.

صالحی، با اشاره به اینکه این شاخص در برخی از استان‌ها بیش از میانگین کشوری است، خاطر نشان کرد: در این پژوهش، بیش از ۹۷.۴ درصد مردم استان بوشهر علاقه‌مندی خود را به ائمه اطهار (ع) اعلام کردند که ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی، تصریح کرد: مهر و محبت به ائمه اطهار (ع) در دل و جان همه مردم استان بوشهر جاری است و این نکته را می‌توان در برپایی آیین‌های مذهبی به ویژ در ماه‌های محرم و صفر دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حل مشکلات فرهنگی و هنری استان بوشهر گفت: امیدواریم زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در مناطق مختلف این استان از جمله شهرستان‌های جنوبی تامین شود.

انتهای پیام/ک

تعزیه ریشه در ارادت ایرانیان به اهل بیت (ع) دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.