فدرال‌رزرو روند رشد سهام را متوقف کرد؛

سقوط سهام آسیایی از بالاترین ارزش یک ماهه اخیر

روز جمعه، درحالی که فدرال‌رزرو خود را برای افزایش مجدد نرخ بهره در ماه آینده آماده می‌کند سهام آسیایی از بالاترین سطح یک ماهه خود بازگشت.

سقوط سهام آسیایی از بالاترین ارزش یک ماهه اخیربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از رویترز، روز جمعه، درحالی کف فدرال‌رزرو خود را برای افزایش مجدد نرخ بهره در ماه آینده آماده می‌کند سهام آسیایی از بالاترین سطح یک ماهه خود بازگشت و سودهایی را که در ابتدای این هفته، با انرژی گرفتن از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، به دست آمده بود را از دست داد.

طبق داده‌های تاجران اروپایی، سهام این قاره هم نتایج بازارهای آسیایی را دنبال می‌کنند و در ابتدای معاملات افت کرده‌اند. فوتسی انگلیس ۰.۴۵ درصد، داکس آلمان ۰.۳ درصد و کاک فرانسه ۰.۱۵ درصد افت کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۳ درصد سقوط کرد و به این ترتیب این هفته خود را با ضرری بالاتر از ۱ درصد به پایان رساند. این شاخص روز پنج‌شنبه به بالاترین سطح خود از ۸ اکتبر تا کنون رسیده بود.

سهام شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ با سقوط سنگین ۲.۴ درصدی مواجه شد و کامپوزیت شانگهای ۱.۲ درصد پایین آمد.

سهام استرالیایی ۰.۱ درصد و سهام کره‌جنوبی ۰.۰۵ درصد افت کردند، اما سهام نیکی ژاپن ۱.۰۵ درصد سقوط کرد.

اما در بازار ارز، با افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا و تمایل فدرال‌رزرو برای بالا بردن مجدد نرخ بهره در ماه آتی، دلار در معاملات دیشب در برابر همتایان خود رشد کرد و امروز هم در سطح قدرتمندی باقی ماند.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۷۵ درصد رشد کرد و به نرخ ۹۶.۷۶۴ واحد رسید.

در برابر ین هم دلار نرخ برابری خود را تقویت کرد و در معاملات دیشب به نرخ ۵ هفته‌ای ۱۱۴.۰۹ رسید و امروز در نرخ ۱۱۳.۹۲۵ ین تثبیت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار بورس ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار