چند درصد از مرگ و میر‌های جهان در ۲۰۱۷ بر اثر تغذیه ناسالم بود؟

بنابر گزارش جدیدی که به بررسی وضعیت سلامت مردم دنیا پرداخته، تقریبا ۲۰ درصد از مرگ و میرهای سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان به تغذیه ناسالم نسبت داده می‌شود.

چند درصد از مرگ و میر‌های جهان در ۲۰۱۷ بر اثر تغذیه ناسالم بود؟به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛گزارشی جدید که روی اطلاعات مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی متمرکز شده حاکی از این است بیماری‌های غیرواگیر نظیر سرطان و دیابت هم اکنون عامل تقریبا سه چهارم از ۵۵.۹ میلیون مورد مرگ و میر در سراسر جهان هستند.

پروفسور "جان نیوتن"، رئیس بخش بهبود سلامت در بهداشت عمومی انگلیس و از دستیاران این پروژه تحقیقاتی می‌گوید: بسیاری از این مشکلات و بیماری‌ها قابل پیشگیری هستند؛ عواملی چون فشار خون بالا و سیگار همچنان عامل نرخ بالای مرگ و میر و بیماری‌ها محسوب می‌شوند.

بنابراین گزارش، در سطح جهان بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر هستند و پس از آن اختلالات مربوط به رشد غیرطبیعی بافت‌ها شامل سرطان‌ها در جایگاه دوم و بیماری‌های مزمن تنفسی در رتبه سوم قرار می‌گیرد. در این سال همچنین در بین سرطان‌ها، سرطان ریه شایعترین عامل مرگ و میرها بوده است.

این اطلاعات آشکار می‌سازد که رفتار ما در واقع بزرگترین تهدید برای زنده ماندن‌مان بوده و تغذیه ناسالم مهمترین فاکتور خطرزا محسوب می‌شود.

این گزارش تحت عنوان "مطالعه جهانی بار بیماری" یک بررسی بزرگ بین‌المللی است که عوامل و فاکتورهای خطرزای مرگ و بیماری را در هر یک از کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

کارشناسان می‌گویند: یافته‌های جدید نشان دهنده آن است که عوامل "مرگ و میر بر اثر بیماری" به سرعت از روی فاکتورهایی چون عفونت‌ها و مشکلات مربوط به زایمان به سمت بیماری‌هایی از قبیل سرطان و دیابت تغییر مسیر می‌دهند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار