افتتاح هشتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی مدیران انتظامی آذربایجان غربی

با حضور فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هشتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی مدیران انتظامی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛سردار اصلانی فرمانده انتظامی استان در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی مدیران انتظامی استان گفت:بصیرت یا بینش، نوعی دید درونی است که با دید چشم ظاهری، متفاوت است و اصلا با چشم یا اندام‌های ظاهری بدن، قابل دریافت نیست. بصیرت، قوّه و نیرویی قلبی است که به مدد نور الهی، پدید آمده، حقیقت و باطن امور را  چنان که هست در می‌یابد. با دید بصیرت، انسان، درست را از نادرست و حق را از باطل، به آسانی تشخیص می‌دهد.

وی ادامه داد:اهل بصیرت با امداد نیروی قدسی که به آن‌ها عطا شده، می‌شنوند؛ می‌اندیشند؛ نگاه می‌کنند؛ می‌بینند و از عبرت ها، بهره می‌گیرند و آن گاه راه‌های روشنی را می‌پیمایند و بدین ترتیب، از افتادن در پرتگاه‌ها و لغزش گاه‌ها در امان می‌مانند. در واقع، بصیرت و بینش، نوری درونی است که شخص با آن نور، در میان مردم، زندگی می‌کند؛ چنان که قرآن کریم فرموده انسان به سیر بصیرت، راه را از بی راهه و حقیقت را از امر غیرحقیقی، باز می‌شناسد و نیز درگرفتن اطلاعات و داده ها، درست گزینی می‌کند و نیز در ارائة نظر و رأی، درست گویی می‌کند و به فرمودة امام علی علیه السلام، آن که بصیرت و بینش نداشته باشد، رأی او، نادرست و بی ارزش است.

فرمانده انتظامی استان افزود:بصیرت، نوعی به کارگیری عقل در مسیر هدایت انسان و استفاده از روشن گری آن است. قرآن کریم با ترغیب به بینا کردن دل‌ها با نور عقل، آن‌هایی را که از این نیرو استفاده نمی‌کنند، کوران واقعی معرفی می‌کند. خداوند می‌فرماید: آیا در زمین سیر نمی‌کنند؛ تا صاحب دل‌هایی گردند که بدان تعقل کنند و گوش‌هایی که بدان بشنوند؟ پس همانا چشم‌ها کور نمی‌شوند؛ بلکه دل‌هایی که در سینه‌ها جای دارند، کور می‌شوند.

سردار اصلانی گفت:آن کس که دیده بصیرت دارد، نگاه هایش به سوی خوبی‌ها کشانده شده، از بدی‌ها دور داشته می‌شود. دارندة بصیرت و بینش درونی، پیش از آن که در پی عیب‌های دیگران باشد، عیب‌های خود را می‌جوید و می‌بیند و از گناهان و خطا‌های خود، دست می‌شوید. او می‌داند که دیدة کور داشتن، بهتر از دل کور داشتن است، بنابراین، دیده بر ناروا‌ها بسته، گوش را از شنیدنی‌های ناروا و پا را از رفتن به جایگاه‌های ناپسند و دست را از انجام کار‌های ناشایسته و دل را از خطور گناه و اندیشه را از هر چه غیر خداست
 
سردار اصلانی هدف از برگزاری دوره‌های بصیرت در مرکز آموزش بصیرت ناجا را؛ آشنایی فرماندهان، مدیران دوره‌های بصیرت با مسایل سیاسی، عقاید، احکام، قرآن، اخلاق و خانواده عنوان کرد.
 
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: این دوره‌ها با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه، مباحث بصیرت در راستای ماموریت‌های فرماندهان و مدیران اجرایی ناجا در جهت حفظ نظم و امنیت جامعه آموزش داده می‌شود.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: پلیس ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.