مدیرکل دامپزشکی استان یزد خبر داد؛

فعالیت بیش از دومیلیون واحد دامی در استان

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: دومیلیون و هفتصد هزار واحد دامی در استان درحال پرورش است که دامپزشکی برای حفظ این جمعیت واکسیناسیون را بطور مرتب انجام می دهد.

علی اکبر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ؛ گفت: طبق استاندارد‌های جهانی ۲۵ درصد پروتوئین مردم باید از طریق فرآورده‌های دامی تهیه شود و در همین راستا در استان یزد دومیلیون و هفتصد هزار واحد دامی درحال پرورش است که اداره کل دامپزشکی برای حفظ این جمعیت واکسیناسیون جمعیت دامی را به صورت مرتب انجام می دهد.

حدادزاده افزود: براساس آمار ۷۱ درصد افراد مبتلا به تب مالت روستایی،۲۵ درصد خانه دار و ۱۸ درصد دامدار هستند و بطور کلی ۴۷ درصد افراد از طریق دام و فراورده‌های دامی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 مورد خاصی از بیماری آنفولانزای پرندگان در استان مشاهده نشد

حدادزاده  با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیماری آنفولانزای پرندگان شیوع بیشتری دارد گفت: خوشبختانه تاکنون مورد خاصی از بیماری در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: براساس آمار ۷۱ درصد افراد مبتلا به تب مالت روستایی،۲۵ درصد خانه دار و ۱۸ درصد دامدار هستند و بطور کلی ۴۷ درصد افراد از طریق دام و فراورده‌های دامی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

استان یزد با دارابودن ۱۸ واحد کشتارگاهی ازبهترین استان‌ها ازلحاظ زیرساخت‌های موجود در کشور است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار