دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا ؛

پیشگیری از وقوع جرم با اجرای طرح قاضی مدرسه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا گفت: با اجرای طرح قاضی مدرسه به دنبال آشنایی دانش اموزان با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سعید اقبالی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا در حاشیه اجرای طرح قاضی مدرسه در دبیرستان پسرانه سیدالشهداء این شهرستان گفت: با توجه به نقش ویژه مدرسه در جریان‌های فرهنگی و تربیت جامعه، می‌توان در مسیر افزایش آگاهی و رشد اجتماعی دانش آموزان و خانواده‌ها از مدارس استفاده کرد که طرح قاضی مدرسه همین هدف را دنبال می‌کند.

اقبالی اضافه کرد: دراین طرح درباره مسائل مختلفی همچون مواد مخدر و عواقب ناشی از این جرم، درگیری، نزاع و مجازات‌های قانونی این بزه، جرم مزاحمت تلفنی، آسیب‌ها و مزایای فضای مجازی، رانندگی بدون گواهینامه و روابط ناصحیح و نامشروع از سوی قضات برای دانش آموزان توضیحاتی داده می‌شود تا با آگاهی دانش اموزان آسیب‌های اجتماعی ووقوع جرم کاهش یابد.

وی گفت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود پیشگیری از وقوع جرم را با جدیت دنبال می‌کند، اما باید بدانیم که این امر تنها با تلاش دستگاه قضایی به ثمر نخواهد نشست و لازم است هم مردم با مسئولیت پذیری اجتماعی و هم نهاد‌های متولی امر فرهنگ و سایر مسئولان به میدان بیایند.

انتهای پیام/

اجرای طرح قاضی مدرسه در دبیرستان پسرانه سیدالشهداء بویین زهرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار