آیت‌الله موسوی اصفهانی عنوان کرد؛

ضرورت وقف در حوزه ازدواج و بیماران سرطانی

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف در حوزه ازدواج، کمک به فقرا،و کمک به بیماران به ویژه بیماران سرطانی مورد نیاز جامعه است.

ضرورت وقف در حوزه ازدواج و بیماران سرطانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقف در حوزه ازدواج، کمک به فقرا و کمک به بیماران به ویژه بیماران سرطانی مورد نیاز جامعه است.

آیت‌ الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از روشهای نیکو و سنتهای حسنه «وقف» است، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) خصوصاً امیرالمومنین علی(ع) در حوزه وقف همواره پیش ‌قدم بوده‌اند.

وی گفت: وقف حسینیه، مسجد، درمانگاه و مرکز علمیه از سال‌های گذشته مورد توجه واقفان خیراندیش بوده و این موضوع در جامعه اثرگذاری قابل توجهی داشته است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افرادی که  دارای تمکن مالی هستن باید اموالی از مال خود را ازاین  طریق در اختیار نیازمندان قرار دهند، افزود: این اقدام باقیات‌الصالحاتی خواهد بود که اجر و پاداش همیشگی دارد.

موسوی اصفهانی بیان کرد: اگر کسی مدرسه حوزه علمیه برای طلاب بسازد و خانه‌ای را برای دارالایتام وقف کند، از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بهره‌ مند خواهد شد.

وی تاکید کرد:وقف در حوزه ازدواج جوانان،کمک به فقرا، ایجاد دارالایتام، مدرسه علمیه و کمک به بیماران به ویژه بیماران سرطانی مورد نیاز جامعه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به وقف نافع در جامعه اشاره کرد و افزود: گاهی واقفان حسینیه‌ای را می‌سازند که نزدیک آن حسینیه دیگری ساخته شده و این باعث می‌شود در طول سال تنها 10 شب آن هم در ایام محرم روضه‌ای را برپا کنند و بقیه شب‌ها در آن بسته بماند.

موسوی اصفهانی بیان کرد:وقفی که بتواند سرمایه مختصری در اختیار جوانان قرار دهد تا بتوانند شغلی را برای خود ایجاد کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان وقف در حوزه ازدواج جوانان را  تاکید کرد و گفت: وقف مرکزی است که از عواید آن بتوان برای دختران جوان نیازمند جهیزیه تهیه کرد چراکه برخی از افراد قدرت خرید را ندارند.

انتهای پیام/ب

ارزشمندترین وقف در حوزه اشتغال است

 

برچسب ها: وقف ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار