مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان خبر داد؛

افزایش کتابخانه های عمومی در هرمزگان

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان از بهره برداری هشت کتابخانه عمومی در هرمزگان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،حجت الاسلام محمد ذاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: هشت کتابخانه عمومی در هرمزگان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح می‌شود.

وی افزود:از این شمار پنج کتابخانه در شهرستان قشم، و سه کتابخانه نیز در شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و حاجی آباد به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: کتابخانه مرکزی بندرلنگه با اعتبار دو میلیارد تومانی نهاد کتابخانه‌های عمومی ساخته شده و یکی از زیباترین کتابخانه‌های استان است که در هفته کتاب و کتابخوانی به بهره برادری می‌رسد.

حجت الاسلام محمد ذاکری افزود: همایش قدردانی از کتاب خوان‌های برتر، دست اندرکاران و کتابخانه‌های برتر استان نیز ۲۳ آبان ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ذاکری افزود: شعار امسال هفته کتاب و کتاب خوانی، «حالِ خوشِ خواندن» است.

وی گفت: سرانه مطالعه در کشوری مانند هند ۱۱۲ دقیقه در شبانه روز و در کشور ژاپن ۹۰ دقیقه است، اما در کشور ما این میزان حدود ۱۳ دقیقه است که اگر فقط میزان مطالعه کتاب محاسبه شود مطالعه حدود دو دقیقه است.

حجت الاسلام ذاکری افزود: یکی از دلایل مهم پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، کمبود زیرساخت‌هایی مانند کتابخانه و همچنین گرانی کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: در استان ۷۱ باب کتابخانه با بیش از ۷۵۱ هزار نسخه کتاب وجود دارد که ۵۶ باب آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

حجت الاسلام ذاکری افزود: اکنون برخی مراکز شهرستان ها، بخشها، شهر‌ها و روستا‌های بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، کتابخانه ندارند و حداقل ۱۰۰ کتابخانه در استان هرمزگان نیاز است.

وی گفت: در استان ۴۳ فرهنگسرای روستایی شناسایی شده که در تفاهم نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شده در این فرهنگسرا‌ها کتابخانه عمومی راه اندازی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: تا هفته کتاب سال آینده ده کتابخانه عمومی در استان راه اندازی می‌شود.

وی گفت: شهرستان بندرعباس ۱۷ کتابخانه دارد، اما برخی محله‌ها و مناطق پرجمعیت شهربندرعباس اکنون کتابخانه ندارد و برای رفع نیاز به کتابخانه در مرکز استان باید ۲۲ کتابخانه عمومی ایجاد شود.

حجت الاسلام ذاکری افزود: ساخت کتابخانه مرکزی بندرعباس با زیربنای هفت هزار متر مربع در حاشیه پارک جنگلی آغاز شده است.

وی گفت: استانداری هرمزگان یک میلیارد تومان به ساخت این کتابخانه اختصاص داده است و در سفر رئیس جمهور به هرمزگان نیز شش میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این کتابخانه تصویب شد که هنوز اختصاص نیافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: باید همه تلاش کنند تا توجه به کتابخوانی در استان بیشتر و فرهنگ مطالعه کتاب تقویت شود.
هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه همزمان با سالروز رحلت علامه طباطبایی آغاز می‌شود و تا یکم آذر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

بهره برداری هشت کتابخانه عمومی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.