بهره برداری از یازده واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال یازده واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلال کریمی زند مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : ظرفیت اسمی سالانه واحد‌ها بالغ بر ۷۶ هزار تن بوده و جهت احداث آن‌ها ۶۱۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی گفت : این واحد‌ها در زمینه فرآوری و بسته بندی سبزیجات و خشکبار، بسته بندی حبوبات، سورتینگ و بسته بندی میوه و صیفی جات، سردخانه و سیلوی ذخیره گندم فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۷ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی صادر شده تصریح کرد: ظرفیت اسمی این جواز‌های صادرشده بیش از ۴۹۹ هزارتن می‌باشد.

کریمی زند اضافه کرد: احداث و راه اندازی این طرح‌ها نیازمند ۲۶۵۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری است و در صورت احداث و راه اندازی ۹۲۹ فرصت شغلی را به صورت مستقیم ایجاد خواهند کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: در حال حاضر ۴۴ طرح صنایع تبدیلی در سطح استان در دست احداث است که سرمایه گذاری ثابت این طرح‌ها ۱۲۴۵ میلیارد ریال می‌باشد.

کریمی زند با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۹۰ در صد است، افزود: این طرح‌ها پس از تکمیل و بهره برداری حدود ۴۴۳ هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان را افزایش و ۶۸۲ نفر نیز اشتغالزایی خواهند داشت .

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت اسمی سالانه واحد‌ها صنایع تبدیلی بالغ بر ۷۶ هزار تن  است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.