سید حسن نصرالله: نقطه قوت ما، قدرت موشکی مقاومت است/ روند کنونی عادی‌سازی روابط با اسرائیل تنها نقاب‌های منافقین را از چهره‌های آنان می‌اندازد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید اعلام کرد نقطه قوت این جنبش، قدرت موشکی آن است.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز شهیدبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، به مناسبت روز شهید به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی اعلام کرد: کاروان‌های شهدای ما ادامه دارد و در هر میدانی که می‌رویم پیروزی می‌آفرینند. مسیر مقاومت تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز و قدرتمند بوده و به لطف خون شهدا، پیروزی‌های تاریخی به دست آمده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: نقطه قوت ما، قدرت موشکی مقاومت است زیرا برای ارتش لبنان داشتن موشک‌های پیشرفته ممنوع است. دشمن با بزرگ‌نمایی و فشار تلاش می‌کند بر قدرت موشکی مقاومت متمرکز شود.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خودش تأکید کرده است این قدرت (موشکی)، کلید است و مشکل او با ما این است که ما این قدرت را داریم. نتانیاهو می‌خواهد این قدرت را از ما بگیرد در حالی که خودش برای قدرت بیشتر موشکی تلاش می‌کند.

وی در عین حال اضافه کرد: ما به قدرت لبنان و به معادله طلایی و سلاح مقاومت و همه موشکهایش پایبند هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با هشدار به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تهدیدات و فشار‌ها و تحریم‌ها علیه ما سودی ندارد و از کشورمان دفاع خواهیم کرد زیرا دست برداشتن از دفاع باعث می‌شود به لبنان تجاوز شود. ما به هرگونه حمله و تجاوزی به لبنان یا بمباران یا گلوله‌باران آن قطعا پاسخ خواهیم داد و نمی‌پذیریم که دشمن کشور ما را همانند گذشته جولانگاه خود قرار دهد.

سید حسن نصرالله با اشاره به تلاش برخی کشورها برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد: هرگونه عادی‌سازی روابط را با اسرائیل، منبعش هر کسی باشد و یا به هر شکلی باشد محکوم می‌کنیم. از همه ملتها دعوت می‌کنیم با عادی‌سازی روابط مخالفت و همه اشکال عادی‌سازی را محکوم کنند. باید با این نبرد مقابله کرد.

او در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز شهید خطاب به ملت فلسطین گفت: از گام‌های عادی سازی روابط با اسرائیل غمگین نشوید؛ زیرا آنچه که تاکنون پنهانی انجام می‌شد اکنون آشکارا انجام می‌شود و عادی‌سازی کنونی روابط، به نفاق عربی پایان می‌دهد و نقاب‌های فریبکاران و منافقین را از چهره‌های آنان می‌اندازد. وجود منافقین و فریبکاران و مروجان توهم باعث تأخیر در پیروزی و روشن کردن تکلیف (دشمن) و جلوگیری از آگاهی حقیقی شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اقدام اشغالگران در خنثی‌سازی صد‌ها عملیات (ضد صهیونیستی) فلسطینیان به خودی خود بیانگر روحیه مقاومت فلسطینیان است.

سید حسن نصرالله به ماجرای جنایت علیه روزنامه‌نگار مخالف عربستانی در استانبول نیز اشاره کرد و گفت: جای تعجب دارد چگونه است که جنایت قتل جمال خاشقجی جهانیان را حیرت زده کرده است، اما جهانیان از جنایات متجاوزان سعودی در یمن حیرت زده نشده‌اند. ما به علت قضیه خاشقجی در یمن در برابر وضع جدیدی قرار داریم و این خوب است که دعوت به توقف جنگ در یمن می‌شود. دعوت‌ها به توقف جنگ، نتیجه پایداری ملت یمن است و شاید برای نجات ائتلاف سعودی از باتلاق یمن این دعوت‌ها مطرح شده است. دعوت‌های آمریکا برای متوقف کردن جنگ در یمن شاید نیرنگ و فریب باشد، اما باید در زمان این دعوت‌ها تأمل کرد. اعلام ابتکار آمریکا برای آتش‌بس یک ماه پس از شدیدترین تجاوز به سواحل غربی (الحدیده) یمن مطرح می‌شود.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به تحولات داخلی لبنان و تشکیل نشدن دولت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی گفت: ربط دادن تشکیل دولت لبنان به ایران و تحریم‌های آمریکا و دمشق و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، احمقانه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه درباره پایداری دولت و ملت سوریه اظهار داشت: اگر پایداری ملت و رهبری و دولت سوریه نبود ما شاهد سفر بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و دیگر (مقامات صهیونیستی) به دمشق بودیم. با وجود همه ظلم‌های عربی در حق سوریه، سوریه موضعش را در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت تغییر نداد.

سید حسن نصرالله درباره مسائل داخلی لبنان نیز گفت: ما به مشارکت هم پیمانانمان در دولت پایبند هستیم. سهمیه‌ای که با آن در دولت یعنی شش وزیر موافقت کرده‌ایم متناسب با حضور ما در مجلس و حجم سیاسی و مردمی ما نیست. ما بر مشارکت سنی‌های مستقل در دولت پافشاری می‌کنیم و به آنان افتخار می‌کنیم و ما از آن‌ها هستیم و آنان از ما هستند. سنی‌های مستقل نگذاشتند منازعه سیاسی در لبنان به یک جنگ مذهبی که آمریکا برای تحقق آن می‌کوشید تبدیل شود. سنی‌های گروه هشت مارس واقعا مایه افتخار هستند و حق دارند در دولت شرکت کنند. به طرف‌های ذی‌ربط اطلاع داده‌ایم درخواست ما برای حضور سنی‌های مستقل در دولت برای رفع سرزنش از خودمان نیست بلکه یک خواسته جدیدی برای تشکیل دولت وحدت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
خداوندا سید حسن نصراله را این مرد با تقوا وشجاع را برای اسلام ومسلمین مخصوصلا مسلمانان لبنا از گزند حوادث از کید دشمن واز هر گوند بلا در پناه خودت حفض بفرما ونگهدار پشت و پناه آو وهم فکران هم حزب ها وهم خط های او باش آمین یا ربالعالمین خدایا اسراییل را نابود و وهابیت را ریشه کن کن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
جامعه جهانی تشنه صلح است. صلح همه کشورها، همه اقوام، همه ادیان و همه مذاهب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
به امید روزی که قانون در لبنان اصلاح شود و سید بزرگوار رییس جمهور لبنان شوند.
Germany
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
درود بر سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
درودخداوندبرفرزندبرومنداسلام سیدحسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
فداک یا سید حسن نصر الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
زنده باد ایران زنده باد مقاومت
Netherlands
بیداد
۱۸:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
زنده باد سید حسن.
آخرین اخبار