پایان عملیات ساخت یک هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی تخریب شده گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب، از پایان عملیات ساخت یک هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : از مجموع سه هزار و ۵۸۸ واحد تخریبی آسیب دیده زلزله پارسال در گیلانغرب تاکنون یک هزار و ۱۵۳ واحد به بهره برداری رسیده و ۲ هزار و ۳۴۴ واحد مسکونی نیز مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی گفت : ۱۲ هزار واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده شهرستان گیلانغرب که در زلزله پارسال دچار خسارت شد با پرداخت تسهیلات به مالکان این واحد‌ها بازسازی شده اند و کار تعمیر آن‌ها پایان یافته است.

محمودیان افزود : در جریان زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه، پنج هزار واحد دامی در این شهرستان به میزان ۴۲ میلیارد تومان دچار خسارت شد که تاکنون به ۴۸۰ واحد دامی یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای جبران خسارت واحد‌های دامی و بخش کشاورزی شهرستان ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که در حال پرداخت است.

فرماندار گیلانغرب همچنین با اشاره به آسیب دیدگی ۲۶ واحد صنعتی در جریان زلزله پارسال گفت: به ۱۰ واحد از مجموع واحد‌های آسیب دیده خسارت پرداخت شده و برای مابقی واحد‌ها نیز تسهیلات مصوب شده است.

محمودیان همچنین به اختصاص ۲ میلیارد تومان برای بازسازی مساجد گیلانغرب اشاره کرد و گفت: کار احداث ۲۱ مدرسه تخریبی و تعمیری این شهرستان نیز به خیران واگذار شده که تاکنون ۶ واحد تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته و کار احداث مابقی واحد‌های آموزشی نیز در دست اقدام است.

 

 

انتهای پیام/د

بهره برداری از یک هزار و ۱۵۳ واحدمسکونی گیلانغرب

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار