دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸ معاونت سازمانی گسترده دارد

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دارا بودن ۸ معاونت سازمانی گسترده در حوزه‌های مختلف در سطح استان خدمات ارائه میدهد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این دانشگاه با ۸ دانشکده و بیش از ۴۵۰ عضو هیات علمی به بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش میدهد .

وی گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه تحقیقات جایگاه خوبی در کشور داشته به نوعی که در میان دانشگاه‌های تیپ ۲ دارای رتبه دوم و در کل کشور و در میان بیش از ۶۰ دانشگاه در جایگاه نهم قرار دارد .

مرادی افزود : محققین ما در ۱۴ مرکز تحقیقاتی و دو پژهشکده با چاپ مقالات متعدد بین المللی به تولید علم مشغول هستند .

وی افزود : به دنبال اخذ مجوز تاسیس سومین پژوهشکده و سپس نخستین پژوهشگاه در دانشگاه علوم پزشکی هستیم و باید یادآور شد که ارزش هر پژوهشکده به اندازه یک دانشکده و ارزش هر پژوهشگاه به میزان یک دانشگاه است و این خود کار بزرگی است .

مرادی ادامه داد : در زمان وقوع حادثه زلزله بلافاصله در دانشگاه علوم پزشکی کمیته بحران تشکیل و با تقسیم کار و استفاده از ۱۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۸ اتوبوس آمبولانس و اعلام آماده باش به تمامی نیرو‌های امدادی و درمانی و بیمارستان‌ها و فراهم سازی ظرفیت‌های لازم، کار امداد رسانی به مصدومان آغاز شد .

وی گفت : از جمله افتخارات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت انتقال بیش از ۷۰۰۰ مجروح بدون هیچگونه مرگ و میری در چند ساعت اولیه این حادثه است .

وی افزود : با توجه به اینکه با وقوع زلزله ۲ بیمارستان ما دچار آسیب و از مدار خدمت خارج شده بودند، با برپایی ۸ بیمارستان صحرایی کار ارائه خدمات درمانی به مردم ادامه یافت .

مرادی گفت : انجام بیش از ۱۸۰۰ عمل جراحی در ۴۸ ساعت اول این حادثه و انتقال قریب ۴۰۰ مجروح به بیمارستان‌های تهران و دیگر شهرستان‌ها از جمله خدمات کادر بهداشت و درمان در زمان وقوع زلزله است .

مرادی افزود : در پی کار شبانه روزی و ابداع دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از ۳۴ کانکس در محل بیمارستان قدیمی بانگر ۵۰ تخت بستری، ۱۶ تخت اورژانس، ۲ اتاق عمل، ۴ تخت ICU و CCU و ۸ تخت زایمانی در مدت ۱۲ روز آماده و در ۱۵ آذر ماه جهت خدمات رسانی به مردم افتتاح شد .

وی ادامه داد : مراجعه ۱۳۵ هزار نفر به اورژانس و ۵۶ هزار نفر به درمانگاه و انجام ۳۱۹۲ عمل جراحی و ۳۸۵ سزارین و حتی یک عمل جراحی قلب از جمله خدمات کم نظیری است که در بیمارستان بانگر ارائه شده است .

 

 

انتهای پیام/د

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۴۵۰ عضو هیات علمی دارد

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار