رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

امیدواریم ۲ هزار واحد‌ بوم گردی در کشور ایجاد شود

مونسان گفت:هم اکنون۶۰۰واحد بوم گردی در سطح کشور راه اندازی شده اند و امیدواریم که تعداد آنها به ۲ هزار واحد برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در جلسه مشترک با رئیس شورای جهانی جهانگردی که امروز در موزه ظروف مجموعه کاخ گلستان برگزار شد، گفت: از زوراب پولو لیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی خواهش کردیم که کمک کند تا کشورمان را بیشتر به جهانیان معرفی کند به ویژه در بخش توریسم فرهنگی البته وجود جاذبه‌های طبیعی می‌تواند موضوع اکوتوریسم را برای ما جدی کند.

پولولیکا شویلی رئیس سازمان جهانی جهانگردی گفت: مهمان نوازی بسیار مهم است و یکی از اولویت‌های گردشگری مهمان نوازی است و ایران در جهان از جهت مهمان نوازی شناخته شده است. من بسیار خوشحالم که در کاخ گلستان حضور دارم و به نظرم هر کسی باید از این مجموعه دیدن کند و من از شما تشکرمی کنم که به بحث گردشگری اهمیت دادید.

وی افزود: ایران کشوری است که از لحاظ گردشگری جذاب است و ما اینجا هستیم که این بعد ایران را معرفی کرده و آن را تقویت کنیم. اجلاس جهانگردی unwto نیز به این امر تاکید می‌کند. ۲۷کشور در این کنفرانس حضور دارند و این ۲۷ کشور ۲۷ رابطه جدید با هدف توسعه گردشگری ایجاد می کنند و من خوشحالم که این مراسم در همدان برگزار می‌شود.

پولولیکا شویلی بیان کرد:ما اینجا هستیم تا توریسم و اکوتوریسم را معرفی کرده و آن را تقویت کنیم.

مونسان در بخش دیگری از مراسم گفت: امروز خیلی از کشور‌ها روی اکوتوریسم و گردشگری کار می‌کنند و گویا سالی به نام اکوتوریسم نام گذاری می‌شود خوشحالیم که کشور ما نیز ظرفیت‌های زیادی در حوزه اکوتوریسم دارد و بوم گردی یکی از موارد تقویت اکوتوریسم است. هم اکنون ۶۰۰ واحد بوم گردی در سطح کشور راه اندازی شده اند از این رو امیدواریم که تعداد آن‌ها به ۲ هزار واحد برسد.

انتهای پیام/

دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی با رئیس شورای جهانی جهانگردی

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار