ایجاد پارک آموزشی و فرهنگی در حوزه پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: یکی از برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد پارک آموزشی و فرهنگی در این حوزه است.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز رشت ، امیرمحمدپور در همایش کالبدی و زیر بنایی پدافند غیر عامل با محوریت اصول و رعایت طراحی در شهرسازی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد پارک آموزشی و فرهنگی در این حوزه در همه شهر‌ها است.

وی افزود: با همکاری شهرداری‌ها و سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار است در هر شهر یک پارک برای انتقال و آموزش مفاهیم پدافند غیرعامل تعیین شود تا در کنار کارکرد‌های فرهنگی و تفریحی برای مردم بحث آموزش اصول و مبانی پدافند غیر عامل به شهروندان نیز ارائه شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان اقدامات دانش محور، آینده پژوهی و مدل سازی را ۳ ضلع مثلث اقدامات در عرصه پدافند غیرعامل اعلام کرد و گفت: هیچ اقدامی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها نباید بدون توجه به این ۳ اصل مهم اجرایی شود.

امیرمحمدپور با بیان اینکه شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر شهرستان از اولین اصول پدافند کالبدی است افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد هوشمند سازی و قابلیت شبکه‌ای است.

وی با بیان اینکه کاهش وابستگی زیرساخت‌های حیاتی شهر‌ها به یکدیگر امری بسیار ضروری است گفت: در مدیریت شهری باید وابستگی زیرساخت‌های حیاتی را به یکدیگر کاهش داد و کارکرد آن‌ها را حفظ کرد تا این زیرساخت‌ها در شرایط مختلف و به ویژه مواقع بحرانی بتوانند تداوم کارکرد داشته باشند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری تصریح کرد: درقرارگاه پدافند کالبدی سازمان پدافند غیرعامل برای اجرایی شدن طرح جابه جایی جمعیت شهر‌ها اضطراری برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده که یکی از آن‌ها پیش بینی طرح هادی روستایی، امکانات و زیرساخت‌ها در قالب طرح‌های دو منظوره در روستا‌هایی که در نزدیکی شهر‌ها قرار دارند است که این طرح می‌تواند در کاهش تلفات سوانح رانندگی حاشیه شهر‌ها نیز بسیار موثر باشد.

 

انتهای پیام/م.ع

ساخت پارک آموزشی و فرهنگی در حوزه پدافند غیرعامل

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.