افشانی:

تهران هنوز طرح جامع پسماند ندارد

شهردار تهران گفت: با مشارکت مردم باید شهر بهتری را بسازیم و متأسفانه تهران هنوز طرح جامع پسماند ندارد.

با احداث هر کارخانه پسماند سهم شهرداری نیز باید داده شود/ شفاف سازی یکی از برنامه‌های شهرداری تهران استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از نخستین مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی آبعلی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: باید قدر سرمایه‌های ملی خود را بدانیم و به موضوع پسماند و جمع آوری زباله‌ها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه پسماندها از جمله کالاهای گران‌بهایی هستند که موجب آلوده شدن آب‌های زیرزمینی می‌شوند، افزود: می‌توان از پسماندها برای تولید محصولات دیگر استفاده کرد.

افشانی با بیان اینکه می‌توانیم از پسماندها به عنوان کالاهایی گران‌بها استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر از این ثروت خوب استفاده شود، به جای اینکه منابع طبیعی و حقوق نسل‌های آینده را ویران و آب‌های زیرزمینی را نابود کند، می‌تواند به طبیعت و محیط زیست کمک کند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران دارای بافت فرسوده است و نیازمند نوسازی این بافت‌ها هستیم، گفت: با توجه به ساخت و سازهای شهری، به مصالح ساختمانی نیاز داریم، چه بهتر که این مصالح از نخاله‌های ساختمانی تأمین شود.

افشانی تصریح کرد: اگر حمایت‌های شهرداری تهران نبود احداث این مرکز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران امکان‌پذیر نبود و باید شهرداری سهم خود را از این مرکز دریافت کند تا بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد.

وی افزود: شعار شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر بسیار تأثیرگذار است و کنار گذاشتن این شعار به شهر ضرر خواهد زد.

شهردار تهران تصریح کرد: با مشارکت مردم باید شهر بهتری را بسازیم و متأسفانه تهران هنوز طرح جامع پسماند ندارد و قرار است که این هفته  پاکت‌های مناقصه آن باز شود.

افشانی گفت: وقتی طرح جامع نباشد، نمی‌توان اقدامات خوبی در حوزه پسماند انجام داد.

وی افزود:زمانی که طرح جامع اجرا شود، می‌توان متناسب با آن اقدامات مناسبی را انجام داد که مشارکت مردم در حوزه تفکیک زباله از مبدأ یکی از این اقدامات است.

شهرداری تهران گفت: از زمان راه‌اندازی اپلیکیشن طرح تفکیک از مبدأ، حدود 20 هزار واحد در آن عضو شدند که این می‌تواند یک موفقیت در حوزه تفکیک از مبدأ و مدیریت در پسماند باشد که با این کار دیگر ما شاهد آلودگی پسماند در طبیعت نخواهیم بود.

افشانی در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران شفاف‌سازی بود که در این راستا از هدر رفت سرمایه‌های شهر جلوگیری شد.

شهرداری تهران در پایان گفت: قبل از آغاز تحریم‌ها توانستیم با ارز ۴۲۰۰ تومانی خودروهای آتش‌نشانی را وارد کنیم و هزینه مابقی خودروها نیز تأمین شد و به زودی وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار