اجرای ۴۵۶ ویژه‎برنامه هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته کتاب، ۴۵۶ ویژه‎برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‎شود.

اجرای ۴۵۶ ویژه‎برنامه هفته کتاب در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد خلیل‎مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از برنامه ریزی برای اجرای ۴۵۶ ویژه برنامه فرهنگی همزمان با «روز ملی کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و «بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» در استان خبر داد.

وی گفت: از این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری۶۳ نشست کتاب‌خوان کتابخانه‎ای، ۷۱ نشست کتاب‌خوان مدرسه‎ای، ۱۰ نشست نقد و بررسی کتاب، ۱۹ مسابقه کتابخوانی، رونمایی از چهار عنوان کتاب، نمایشگاه کتاب، شاداب سازی و عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد.

خلیل‎مقدم، هفته کتاب را فرصتی ارزشمند برای معرفی خدمات کتابخانه‌ای و تلاش‌های کتابداران بیان کرد و افزود: کتابداران این استان با اجرای برنامه‌های نوآورانه از جمله نمایش عروسکی در بخش کودک کتابخانه‌ها، شاداب سازی فضای کتابخانه و بازنمایی کتب موجود در مناسبت‌های مختلف، جهت جذب هر چه بیشتر افراد جامعه به کتابخوانی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم حضور و مشارکت مردم و خیرین در امر کتابخانه سازی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: این مشارکت حتی با اهدای چند جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی می‌تواند موجب ارتقا و بروز رسانی منابع کتابخانه‌ای شود.

خلیل‎مقدم اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱ هزار و ۹۸۳ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون ریال به کتابخانه‌های روستایی و مناطق کمتر برخوردار استان اهدا و موجب تقویت مجموعه کتب و ارتقای شاخص عضویت در این کتابخانه‌ها شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری، حدود ۱۰۰ میلیون ریال نیز توسط خیرین جهت خرید تجهیزات و اقدامات عمرانی به کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اهدا شده است.

به گفته وی؛ در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۰ هزار نفر در فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان شرکت کرده اند.

۲۴ آبان به عنوان «روز ملی کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است.

برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سراسر کشور و با شعار «حال خوش خواندن»، از پنج شنبه آینده ۲۴ آبان ۹۷ در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا اول آذر ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار حال خوش خواندن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار