در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحصیل ۲ هزار دانشجوی خارجی علاقمند زبان فارسی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: حدود ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در موسسه دهخدا وابسته به دانشگاه تهران زبان فارسی می‌آموزند.  

تحصیل 2000 دانشجوی خارجی علاقمند  زبان فارسی در دانشگاه تهرانحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر 1100 دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران دوره‌های مختلف را برای دریافت مدرک می‌گذرانند. 

وی ادامه داد: همچنین حدود 2000 دانشجوی خارجی در موسسه دهخدا وابسته به دانشگاه تهران در حال تحصیل زبان فارسی هستند. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران  اضافه کرد:‌ توسعه مبادلات علمی از طریق دیپلماسی علمی و تبادلات استاد، دانشجو و پروژه‌های مشترک از جمله تلاش‌های این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور  است و معتقدیم که با این کار می‌توانیم به توسعه همه جانبه و پایدار کشور کمک کنیم. 

حسینی در ادامه با اشاره به خبرهایی مبنی بر کاهش دانشجو در دانشگاه تهران همزمان با بالا رفتن قیمت ارز اشاره کرد و گفت: تقریبا ثبت نام‌ها تغییر نکرده است و مانند روال قبل دانشجویانی از کشورهای دیگر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است دانشگاه‌های دولتی سطح یک درگیر مبحث شهریه نشوند و دولت هزینه‌ها را در قالب مستقیم و یا غیرمستقیم به دانشگاه پرداخت کند، افزود: در برخی از موارد مانند پذیرش دانشجویان خارجی، دوره‌های کوتاه مدت و در خدماتی که دانشگاه به جامعه ارائه می‌دهد باید هزینه‌های دانشگاه های سطح یک اخذ شود.

انتهای پیام/

کاهش دانشجو در دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار