مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت گفت:علی رغم تصور عموم جامعه کویر لوت به لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بسیار شکننده بوده و نیاز به مراقبت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رضائی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت صبح امروز در نشست هم اندیشی پیرامون اولین همایش بین المللی گردشگری کویر لوت گفت: کویر لوت اولین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث طبیعی جهانی در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان است.

وی افزود: علی رغم تصور بسیاری از مردم کویر لوت به لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بسیار شکننده است و کوچکترین تنشی موجب از بین رفتن آن می شود که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

رضائی ملکوتی گفت: پایگاه جهانی کویر لوت سه وظیفه مهم معرفی، اطلاع رسانی و حفاظت را بر عهده دارد و مطالعات متعددی در حوزه پوشش گیاهی و جانوری کویر لوت انجام شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت با اشاره به شکننده بوده پوشش گیاهی کویر لوت افزود: در این راستای مدیریت حضور گردشگران در این کویر را بر عهده داشته ایم و شرایط را به گونه ای مدیریت کردیم که در یک زمان با حجم بی رویه از ورود گردشگران به آن منطقه رو به رو نشویم.

خامه زر عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: هر چند در حوزه گردشگری از جمله جذاب ترین کشورهای دنیا هستیم ما در این عرصه موفق نبوده ایم.

وی با اشاره به حرکت رو به جلو در حوزه گردشگری افزود:  توریسم صنعتی است که نیاز به زیر ساخت های سنگین نداشته و آلودگی محیط زیست نیز به همراه ندارد.

خامه زر اظهار کرد: همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت یک کار فرابخشی است که با همکاری و همفکری از آن می توان بیشترین بهره برداری را برای معرفی خراسان جنوبی کرد.

انتهای پیام/غ

در عرصه ی گردشگری موفق نبوده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.