شهردار آبادان استیضاح نشد

استیضاح شهردار آبادان رای نیاورد و سکان شهرداری در دستان حمیدپور باقی ماند.

شهردار آبادان استیضاح نشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اعضای شورای شهر آبادان امروز به منظور بررسی ماندن یا رفتن شهردار گردهم آمدند و عملکرد حسین حمید پور را زیر ذره بین بردند.

شهردار آبادان در این جلسه در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر با بیان اینکه در بسیاری از طرح‌ها زیرساخت‌ها آماده نیست گفت: امروز با توجه به اینکه تنها ۴۰ درصد فاضلاب و ۳۵ درصد آب شهری تکمیل شده است ما نمیتوانیم پروژه‌های بهسازی و نوسازی شهر را اجرایی کنیم.

حمیدپور افزود: انجام پروژه‌های زیرساختی و تورم در قیمت مصالح از عوامل کند شدن امور عمرانی است، گرچه ما هم اکنون هیچ پروژه متوقف شده‌ای نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای به کار گیری ۱۰۰ نیروی لایروبی کانال‌ها در آبادان چگونه مجوز گرفته است پاسخ داد: امسال با انجام لایروبی اساسی اجازه ندادیم مانند سال‌های گذشته در زمستان مشکلی پیش بیاید و اینگونه در بارندگی‌ها آبگرفتگی معابر کمتر شد.

حمید کوراوند از اعضای شورا ضمن عذرخواهی بابت غیبت در جلسه گذشته گفت: همه میدانیم که حمیدپور می‌خواهد کار کند، اما به دلیل نداشتن تجربه و سابقه مدیریتی اختیار مجموعه از دستش خارج شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل هم ادامه کار وی در سمت شهردار، تنها درجا زدن آبادان خواهد بود.

کوراوند ادامه داد: ۵۰ طرح هم اکنون بدون انعقاد قرارداد و اعتبار ۸ میلیارد تومانی اجرایی شده؟!

در اینجا با تحت فشار قرار دادن شهردار برای استفاده از نزدیکانشان تنها در یک ماه، ۲ میلیارد تومان پول در اختیارش قرار می‌دهند که این غیراخلاقی است.

این عضو شورای شهر آبادان تاکید کرد: هم اکنون دو هزار نیروی کار داریم، اما باز نیروی قراردادی یک ساله جذب می‌کنند به اقوام و نزدیکان خود پست می‌دهند و بیت المال به هدر می‌رود.

فواد دریس دیگر عضو شورا هم با اشاره به طرح شهرداری الکترونیک که شهردار با طرح آن رای اعتماد گرفت و شهردار شد گفت: پیشنهاد این طرح با علم به میزان بدهی و وضعیت پرسنل شهرداری بود و حالا شهردار می‌گوید پول ندارم!

وی یادآور شد: در بحث حقوق هم حقوق کارمندان پرداخت شد، اما کارگران مناطق هنوز بستانکار هستند.

شهردار آبادان در پاسخ به این سوال گفت: ۳۰ سال است که در این شهر هیچ کاری انجام نشده! تصاویری که پیش از این در شبکه ۳ پخش شد باعث ننگ ماست.

کوراوند خطاب به حمیدپور با بیان اینکه شهر مدیریت می‌خواهد تاکید کرد: شهردار ما در موضوعات فنی شهر هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارد.

وی گفت: گذشتگان به این شهر خیانت کردند و سیاست گذاری‌های ۲۰ سال گذشته آبادان را به نفع خود جهت دادند.

در پایان این پرسش و پاسخ‌ها و پس از رای گیری از اعضای شورای شهر، شهردار آبادان ابقا شد و با سه رای موافق و چهار رای مخالف استیضاح شهردار رای نیاورد و سکان شهر در دست حسین حمیدپور باقی ماند.

عبدالله کعبی، حمید کوراوند، خلیل جنامی، فواد دریس، سید شریف موسوی، آرش بهفر و حسن کمری اعضای حاضر در این جلسه بودند و ناصر کعبی و پوردریس غائبان جلسه استیضاح.

مطابق قانون برای استیضاح شهردار باید شش نفر از ۹ نفر رای موافق می‌دادند.

حدود دو هفته پیش اعضای شورای شهر آبادان از پاسخ شهردار به ۸ سوال مطرح شده قانع نشدند و جلسه استیضاح کلید خورد.

این جلسه قرار بود شنبه گذشته برگزار شود که با غیبت اعضای شورا این جلسه تشکیل نشد.

انتهای پیام/ف

استیضاح شهردار آبادان رای نیاورد

برچسب ها: شورای شهر ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.