وزیر راه و شهرسازی :بابت مشکلات مسکن مهر پوزش می خواهم

اسلامی در دیدار با معترضان مسکن مهر پردیس به سبب مشکلات کنونی عذرخواهی و بر اتمام این طرح ها تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح سه شنبه که معترضان مسکن مهر پردیس مقابل ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی حضور یافته بودند  به دستور وزیر به سالن اجتماعات دعوت شدند.سپس نمایندگان ساکنان و متقاضیان مسکن مهر پردیس در نشست با «محمد اسلامی» خواسته‌های خود را بیان کردند.

این افراد با اعلام مشکلات خود و شرایط سختی که برای ساکنان و دارندگان این واحد‌ها به وجود آمده است از اسلامی پیگیری و رسیدگی سریع را خواستار شدند.

اسلامی نیز گفت: در وهله نخست به عنوان نماینده عالی دولت در وزارت راه و شهرسازی، از همه مردمی که به سبب مشکلات و وضعیت کنونی طرح‌های مسکن مهر دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنم.

وی اضافه کرد: از همه مطالبی که درباره مسکن مهر شهر جدید پردیس در این جلسه اعلام شد مطلع و از خبر‌های مربوط به آن، آگاهم. در این زمینه با توجه به مشکلات به وجود آمده باید با شما و در کنار شما این مشکلات را حل کنیم و با یک برنامه اجرایی، به جای وعده و وعید «اقدام و عمل» داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد در این مسیر از مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی بهره خواهیم برد تا کار به سرانجام برسد.

وی یادآوری کرد: هر طرح با پروژه‌های دیگر فرق دارد و حتی در مسکن مهر پردیس هر فاز با بقیه، شرایط متفاوتی دارد.

 دستور پیگیری مشکلات مسکن مهر

در همین پیوند، وزیر راه و شهرسازی به «حبیب الله طاهرخانی» مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید و «احمد اصغری مهرآباد»، مشاور وزیر در امور مسکن مهر، دستور داد همه موارد و خواسته‌های پروژه مسکن مهر و دیگر پروژه‌های مرتبط، پیگیری شود.

اسلامی گفت: بخشی از امکانات در اختیار وزارت راه و شهرسازی است که امیدوارم امکانات دیگر بخش‌ها نیز فراهم شده و در یک زمانبندی مناسب کار با رعایت همه تعهدات و شرایط لازم پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی اتمام پروژه مسکن مهر و تشکیل کانون‌های گرم خانواده در این واحد‌های آماده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  قرار بود در قالب طرح مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که اکنون بیش از ۲ میلیون واحد آماده شده، اما بخشی از آن فاقد امکانات لازم برای خدمات زیر و روبنایی بویژه تاسیسات داخلی و بالابر است و این سبب شده است برخی خانواده‌ها برای اقامت در این واحد‌ها با مشکلات زیادی روبرو شوند و شماری از متقاضیان نیز برای زندگی در این واحد‌های مسکونی علاقه نشان ندهند.

بیست و نهم مهرماه نیز بیش از یکصد تن از ساکنان و متقاضیان مسکن مهر پردیس مقابل شرکت عمران شهر‌های جدید در تهران تجمع کردند که به «فقدان سیستم گرمایشی در این واحدها» با توجه به آغاز فصل سرما اعتراض داشتند.

مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر‌های جدید در این باره می گوید: قیمت سیستم گرمایش (پکیج) به بیش از سه برابر افزایش یافته و سبب شده است پیمانکاران در تهیه و نصب آن در واحد‌های مسکن مهر کشور با مشکلات بزرگی روبرو شوند.

«محمد نظری» افزود: معترضان نسبت به نصب نشدن این دستگاه در واحد‌های تحویلی در مسکن مهر پردیس و تاخیر در تحویل واحد‌های خود اعتراض داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا رستمي
۲۲:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
با سلام و احترام
نظر به عدم صدور تائيديه گاز واحدهاي ساكنين و مالكين فاز 11 مسكن مهر پرديس از سوي سازمان هاي ذيصلاح و مسئول و متعاقباً فقدان انشعاب گاز اين واحدها با توجه به فرارسيدن فصل سرما، شركت بخشايش گاز آذربايجان پيمانكار شركت كوزو پارس با توجه به اضطرار مردم در اسكان اقدام به اخذ وجوه غير قانوني در ازاي صدور تائيديه گاز مي نمايد. لازم به ذكر است اين شركت 24 خرداد ماه سال 96 نيز به دليل دريافت وجوه غير قانوني (حدود 130 هزار تومان) در ازاي صدور تائيديه گاز و ... خبر ساز شده بود و در پي اعتراض جمعي از ساكنين و عضو هئيت مديره شركت عمران پرديس دادخواستي عليه اين پيمانكار در دادستاني تنظيم شد. ولي به علت شروع فصل سرما و خواباندن كار و عدم مراجعه ناظرين نظام مهندسي به دستور ايشان به ناچار عده اي از مردم رضايت داده و ايشان مجدداً پس از مدت كوتاهي كه در بازدداشت به سر مي برد آزاد شده و شروع به فعاليت دوباره نمود. به نقل از رئيس نظام مهندسي شهرستان پرديس كه اعلام نمودند در صورت تكرار تخلف پيمانكار ذكر شده در خصوص اخذ مبالغ اضافه از متقاضيان، سازمان نظام مهندسي گريد پيمانكار را لغو خواهد كرد. اين در حاليست كه پيمانكار فوق با گذشت بيش از يك سال از اين شكايت نه تنها دريافت اين وجوه را متوقف نكرده، ليكن درخواست وجهي بيش از 500هزار تومان را از مردم دارد.خواهشمندم با توجه به فرارسيدن فصل سرما با رسانه اي نمودن مشكل فوق و پيگيري شما از مراجع ذيصلاح باعث توقف دريافت وجوه غير قانوني از مردم و نصب انشعابات گاز ساكنين را فراهم آوريد.
آخرین اخبار