نخستین نمایشگاه و جشنواره کشوری خرما و صنایع وابسته بوشهر میزبان ۶ استان خرماخیز کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در این نمایشگاه که عصر دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد، بیش از ۷۰ فعال عرصه کاشت، داشت و برداشت خرما، در مکانی به مساحت سه هزار متر مربع تولیدات خود و انواع ابزار‌های نوین باغبانی و آبیاری را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

حضور ۶ استان در نمایشگاه و جشنواره کشوری خرمای بوشهر

همزمان با برگزاری نمایشگاه و جشنواره کشوری خرما، کارگاه‌های آموزشی نظیر کارآفرینی و اشتغال خرما، روش‌های نوین باغبانی و آبیاری از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

بر اساس آمار‌های وزارت جهاد کشاورزی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود که جنوب کرمان با ۱۸ درصد کل تولید، سیستان و بلوچستان ۱۵ درصد، بوشهر و کرمان هر کدام ۱۴ درصد، فارس ۱۳ درصد، خوزستان و هرمزگان هر کدام با ۱۲ درصد از استان‌های برتر تولید خرما هستند.

حضور ۶ استان در نمایشگاه و جشنواره کشوری خرمای بوشهر

در استان بوشهر سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما تولید می‌شود که فقط ۲۰ هزار تن آن به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر دریافت گواهی‌نامه ثبت نشان ملی جغرافیایی خرمای شهرستان دشتستان و تنگستان را از جمله موفقیت‌های مهم درحوزه خرمای این استان عنوان می‌کند و می‌گوید: علامت ثبت ملی محصول GI-۶۱ ویژه خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان و GI-۶۲ مربوط به خرمای زاهدی طلایی دشتستان به منظور درج روی بسته بندی‌های تولیدی نشانگر تمایز خرمای استان از خرمای دیگر استان‌هاست که با توجه به کیفیت مرغوب خرمای استان این امر می‌تواند به رونق بازار این محصول کند.

حضور ۶ استان در نمایشگاه و جشنواره کشوری خرمای بوشهر

سید حسین حسینی محمدی اشاره می‌کند، درحاشیه نمایشگاه و جشنواره کشوری خرما و صنایع وابسته بوشهر، میز ملی خرما با حضور مسوولان کشوری برای بررسی و برطرف کردن مشکلات پیش رو و تصمیم گیری مناسب برای رونق بخشیدن به وضعیت بازار خرما برگزار می‌شود که می‌تواند در گسترش صادرات خرمای استان موثر باشد.

حضور ۶ استان در نمایشگاه و جشنواره کشوری خرمای بوشهر

این نمایشگاه تا پنج شنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ک

گشایش نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر

برچسب ها: نمایشگاه ، خرما ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.