احیای ۲۷۶ موقوفه در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در مدت یک سال گذشته اسناد اجاره هزار و ۵۶۴ رقبه موقوفات استان تجدید و یا تمدید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اکنون در خراسان شمالی بیش از پنج هزار و ۷۰۰ موقوفه با افزون بر ۱۱ هزار رقبه به ثبت رسیده است.
وی افزود: در مدت یک سال گذشته به همت اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و امامزادگان در بخش تنظیم اولیه اسناد اجاره رقبات وقفی ۲۷۶ سند اجاره تنظیم کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام آسوده یدکی گفت: در مورد این موقوفات از ابتدا هیچ‌گونه سند اجاره تنظیم نشده بود و متصرفان اجاره‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما اکنون این موقوفات احیا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت در استان ۲۰ طرح جامع امامزادگان تهیه و تصویب شده است، اضافه کرد: امامزادگانی که کار عمرانی می‌کنند باید بر اساس طرح جامع پیش رفته و کار‌های خود را اجرایی کنند و بدون طرح جامع به هیچ امامزاده‌ای اجازه ساخت و ساز و فعالیت عمرانی نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی اجرای عملیات بازسازی و نگهداری در هزار و ۷۵۰ مترمربع از موقوفات خراسان شمالی، افزود: در یک سال گذشته در راستای احیای موقوفات، عملیات عمرانی تعمیر و مرمت به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اضافه کرد: افزون بر این امسال تکمیل و احداث و بازسازی امامزادگان به میزان شش هزار و ۱۰۰ مترمربع با اعتبار افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/ط


احیای موقوفات در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.