توصیه‌های استاندارد برای زمستانی ایمن

اداره کل استاندارد گلستان برای استفاده ایمن از بخاری‌های گازسوز، توصیه‌هایی را در نصب و استفاده از این وسیله گرمایشی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ مسئول گروه نظارت بر اجرای استاندارد‌های صنایع برق، مکانیک و مهندسی پزشکی استاندارد گلستان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و ضرورت استفاده از بخاری‌های گاز سوز، به منظور پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی ضروری است مصرف کنندگان در موقع خرید و استفاده از بخاری‌های گاز سوز به موارد ایمنی این وسیله گرمایشی توجه کنند.

ﻭی اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ: بخاری گاز سوز باید دارای نشان ملی استاندارد ایران و برچسب رتبه انرژی باشد.

تجری اﻓﺰﻭﺩ:برچسب رتبه انرژی حاوی اطلاعاتی است که مشخص کننده مصرف انرژی و بازدهی بخاری است و با حروف A. تا G. نشان داده می‌شود و بخاری‌های دارای رتبه انرژی نزدیک به، A. دارای مصرف انرژی کمتر و راندمان بالاتری هستند.

وی گفت: بخاری گاز سوز باید متناسب با فضای مورد نظر انتخاب شود و همچنین دارای سنسور حساس به کاهش اکسیژن (ODS) و سنسور حرارتی باشد.

تجری گفت: ساخت سنسور حساس به کاهش اکسیژن (ODS) وسیله‌ای است برای سنجش میزان اکسیژن فضایی که بخاری در آن نصب شده و چنانچه اکسیژن موجود در هوا به کمتر از میزان تعیین شده برسد بخاری بطور خودکار خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: بخاری گازسوز باید دارای دودکش مناسب، مستحکم و دارای کلاهک مناسب باشد و از باز بودن آن اطمینان حاصل شود.

تجری گفت: برای اتصال لوله گاز به بخاری از شیلنگ گاز با طول حداکثر یک و نیم متری و با بست مناسب استفاده شود.

وی هشدار داد: از نصب بخاری‌های گاز سوز بدون دودکش در فضا‌هایی نظیر حمام، اتاق خواب و سایر فضا‌های کوچک و بدون تهویه مناسب خودداری شود.

تجری تاکید کرد: در صورت نصب بخاری گازسوز در فضای دارای پنجره‌های دوجداره که امکان تبادل هوا وجود ندارد باید دو عدد دریچه با قطر حداقل ۱۰ سانتی متر برای فضای موردنظر پیش بینی و این دریچه‌ها به ترتیب در فواصل ۳۰ سانتی متر از کف و سقف تعبیه و از مسدود کردن دریچه‌ها به شدت خودداری شود.

انتهای پیام/م/پ

 روش های بالا بردن ایمنی در برابر گاز گرفتگی

 

برچسب ها: استاندارد ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.