مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

کارشناس مسلط به زبان خارجه در ورودی شهر‌ها مستقر می‌شوند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان مسلط به زبان‌های بین المللی به منظور راهنمایی و مشاوره گردشگران در ورودی‌ها و گلوگاه‌های ایست و بازرسی این استان مستقر می‌شوند.

خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان؛ علیرضا جلالزایی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با جریان سازی از طریق برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در کشور‌های مختلف از جمله آلمان، عمان و ... حضور گردشگران خارجی را به این استان افزایش داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر جاذبه‌های کهن سیستان و بلوچستان آداب و سنت‌های مردم این دیار نیز برای گردشگران خارجی بسیار جذاب و خاطره انگیز است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره آموزشی برای صنعتگران استان خبر داد و افزود: همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی در زاهدان در ۲۹ آبان دوره آموزشی ۲ روزه برای صنعتگران صنایع دستی با محوریت سوزن دوزی توسط تعدادی از انجمن‌های مردم نهاد موفق در کشور با هدف طراحی، نوآوری و بازاریابی فروش برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره راهکار‌هایی برای خلاقیت در طراحی، معرفی محصولات، فروش آنلاین و ... ارائه می‌شود.

جلالزایی گفت: با توجه به اینکه سوزن دوزی یکی از هنر‌های اصیل است که در سیستان و بلوچستان رواج زیادی دارد و ایرانشهر نیز به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شده برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنعتگران بسیار ضروری است.

انتهای پیام/پ

شهر ملی سوزن دوزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار