صادرات ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به ۶۰کشور

استاندار آذربایجان شرقی از صادرات ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به ۶۰کشور جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه مراسم افتتاح سومین کنفرانس بین المللی «باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم» به خبرنگاران گفت: حیات بشر وابسته به فرهنگ، علم، میراث معنوی و اندیشه است، تبریز در سال ۲۰۱۸ منتخب پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است که این رویداد زمینه ای را برای مرور دوباره ظرفیت های فرهنگی، علمی و تاریخی آذربایجان و تبریز فراهم ساخت.

وی گفت: جاده ابریشم که جهان شرق را به غرب متصل ساخته است امروز در دروازه ارتباطی دنیای شرق و غرب میزبان پژوهشگران باستان شناسی و حفاظت از میراث فرهنگی است، دروازه ای که محل تعامل و تبادل فرهنگ، آیین و آدابی بوده که بر حیات بشری تاثیر بسزایی داشته است.

خدابخش ادامه داد: تبریز همواره به عنوان شهر اولین ها مطرح بوده بطوریکه ۱۹۵ سال قبل اولین چاپخانه را در خود دایر ساخت و به سبب آن زمینه انتشار اولین نشریه، برپایی نخستین گام های هنر نمایشی، سینما و قدم های نخست نابینایان را در فراگیری دانش فراهم ساخت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت در دوره ایلخانی ستون های بزرگترین دانشگاه جهان اسلامی را بنا نهاده است گفت: دانشگاه ربع رشیدی مرجعی برای تعامل افکار دانشجویان ایرانی و خارجی بود که برای فراگیری دانش به این سرزمین مراجعه می کردند.

خدابخش با اشاره به اینکه در دوره ایلخانی، تبریز به عنوان یکی از مکاتب مهم معماری محسوب می شد، اظهار کرد: تبریز علی رغم زلزله های متعددی که در طول تاریخ متحمل شده در این دوره جزو مکاتب های مهم معماری محسوب می شد که به دنبال آن مکتب غنی معماری و دانش معماران نقاط مختلف جهان را غنایت بخشیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات محصولات تولیدکنندگان استان به اقصی نقاط کشور گفت: در سالی که گذشت شاهد صادراتی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از محصولات تولید شده توسط بخش خصوصی بودیم که به بیش از ۶۰ کشور جهان صادر شد.

 

انتهای پیام/ش

۲میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به ۶۰ کشورصادرشد

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار