نواخته شدن زنگ آب در مدارس کرمانشاه

دهمین جشنواره فراگیری «نخستین واژه آب» ویژه دانش‌آموزان، همزمان با نواخته شدن زنگ آب در مدارس کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، علیرضا تخت شاهی مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : پیام جشنواره آب و نواختن زنگ آن در مدارس مصرف بهینه آب است که با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان و اولیای مدارس و خانواده‌های آنها، جمعیت بزرگی را به عنوان مخاطب پیام جشنواره در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این جشنواره آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و همچنین افزایش شناخت آن‌ها از وضعیت منابع آب استان است گفت : قصد داریم با برگزاری این جشنواره سطح آگاهی کودکان را در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش دهیم و آن‌ها را با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا کنیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه مهمترین آموزه زندگی هر فرد وابستگی حیات به آب است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر کم آبی مهمترین مشکل کشور بوده و لازم است اهمیت استفاده بهینه از آب را برای فراگیران گوشزد کنند.

تخت شاهی با تأکید بر اینکه در حال حاضر آب به شکل صحیح مصرف نمی‌شود، افزود: دانش‌آموزان به عنوان پدران و مادران فردا می‌توانند با فراگیری روش‌های درست مصرف آب، آن را در نسل‌های آینده نهادینه کنند.

در ادامه مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با تاکید بر اینکه آب مایه حیات و زندگی است و هیچ موجود زنده‌ای بدون آب زنده نمی‌ماند، گفت: باید یاد بگیریم چگونه از آب استفاده و در مصرف آن صرفه جویی کنیم و به آیندگان نیز درست مصرف کردن آب را آموزش بدهیم.

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه عواقب هدررفت آب جبران ناپذیر است، افزود: هر قطره آبی که هدر می‌دهیم، در خشک شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها و درختان تاثیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه محیط زیست و طبیعت را بیش از این از دست ندهیم، ناچاریم صرفه جویی کنیم و ترویج این فرهنگ را باید از کودکان آغاز نماییم.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه نقاشی دانش آموزان با موضوع واژه آب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دبستان شاهد دکتر محمد زنگنه به عنوان مدرسه پایلوت طرح دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه انتخاب و مقرر شد دانش آموزان و اولیای مدرسه در روز‌های آینده با حضور مدیرعامل آبفای استان از تصفیه‌خانه آب شهیدنظری بازدید کردند .

 

 

انتهای پیام/د

پیام جشنواره آب و نواختن زنگ آن در مدارس مصرف بهینه آب است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار