ادعای خبرگزاری اینترفکس:

قطع ارتباط سوئیفت با شعبه بانک تجارت در بلاروس

خبرگزاری اینترفکس در گزارشی مدعی شد سامانه «سوئیفت» ارتباط خود را با شعبه بانک تجارت در بلاروس به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکا قطع کرده است.

قطع ارتباط سوئیفت با شعبه بانک تجارت در بلاروسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری روسی اینترفکس در گزارشی مدعی شد «سوئیفت»، سامانه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، ارتباط خود را با شعبه بانک تجارت در بلاروس به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکا قطع کرده است.

در گزارش اینترفکس ادعا شده است: «بر اساس بیانیه مرکز پردازش بین بانکی در بلاروس، سیاست گذاران سوئیفت پس از ارزیابی شرایط اقتصادی در پی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این اقدام را برای حفظ ثبات و یکپارچگی این سامانه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی انجام دادند». این گزارش می افزاید به این ترتیب، «با قطع ارتباط شعبه بانک تجارت در بلاروس با سوئیفت، تعداد بانک هایی که به شبکه سوئیفت در بلاروس متصل هستند به 24 بانک کاهش یافت».

مدیر روابط عمومی بانک تجارت ادعای اینترفکس را تکذیب کرد

این در حالی است که مدیر روابط عمومی بانک تجارت با تکذیب ادعای اینترفکس در این باره اعلام کرد: چنین ادعایی صحت ندارد و ارتباط بانک تجارت با تمام شعب خود در سراسر دنیا از طریق سیستم های اینترنتی و نمابر رمزدار برقرار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه مه سال جاری میلادی (2018) این کشور را از برجام خارج کرد و تا پنجم نوامبر همه تحریم های (یکجانبه و غیرقانونی) آمریکا را علیه ایران بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار