اقدام به کشف آثار تاریخی روستای یوان

گروه کاوشگری‌ تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی نسبت به کشف آثار تاریخی روستای یوان و با همکاری سرتیپی دهیار روستا اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گروه کاوشگری‌ تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی نسبت به کشف آثار تاریخی روستای یوان (مربوط به انسان‌های نئاندرتال ۴۲ هزار سال قبل و آثار تاریخی دیگر با قدمت ۵۵ هزار سال که خود گواه بر قدمت و حضور سکنه در این منطقه میباشد) و با همکاری سرتیپی دهیار روستا اقدام کرده اند.

حیدری گوران سرپرست هیات باستان شناسی باوه یوان گفت: این پروژه تحت نظر پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه انجام میشود.

وی گفت : نتایج درخشانی از جمله کشف نخستین بقایای قطعی انسان‌های نئاندرتال در کشور ایران و در این کوه همراه بوده و نخستین دندان انسان نئاندرتال در این مکان پارینه سنگی خواهد بودوو این غار و پناهگاه سنگی در یوان میاندربند و در ۳۵ کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است و علاوه بر کشف نادر یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت ۴۲ تا ۴۵ هزار ساله لایه‌ای رسوبی همراه با داده‌های فرهنگی سه دوران پارینه سنگی میانی نویین و فرا پارینه سنگی که بر روی هم قرار دارند .

 

 

انتهای پیام/د

اقدام گروه کاوشگری‌ تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی نسبت به کشف آثار تاریخی روستای یوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.