دستور هفتگی مجلس منتشر شد؛

وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می‌رود

نمایندگان مجلس هفته آینده میزبان وزیر نفت برای پاسخ به سؤالات تعدادی از وکلای ملت هستند.

وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می‌رودبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی هفته آینده مشخص شد و نمایندگان مجلس هفته آینده میزبان وزیر نفت برای پاسخ به سؤالات تعدادی از وکلای ملت هستند.

دستور کار صحن علنی مجلس به شرح ذیل است:

بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیرو‌های مسلح،

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش)

بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح ماده (۳) و الحاق یک ماده به قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب (۱۳۹۴/۰۳/۰۵)

بررسی طرح معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی.

گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مورد رد طرح دهیاری ها.

بررسی طرح استفساریه ماده (۳۶) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور.

بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (۲۶) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست و بررسی طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم را دستورکار دارند.

رسیدگی به بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور.

بررسی لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم - مصوب ۱۳۶۶ - با اصلاحات بعدی آن، بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیاز‌های کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات‌های مستقیم.

بررسی طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.

بررسی طرح اصلاح ماده (۱۳۳) قانون مالیات‌های مستقیم.

بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و تعاون.

بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

بررسی طرح استفساریه جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی.

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات‌غیرقابل وصول و مشکوک‌الوصول بانکی کشور.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بُعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قانون و ضوابط و ....

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور.

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری.

انتخاب دو نماینده با معرفی کمیسیون تخصصی ذیربط و انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای اقتصاد.

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و یک نفر از اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون‌های مذکور و با رای مجلس به عنوان ناظر در شورای ملی ایمنی زیستی.

انتخاب یک عضو از کمیسیون فرهنگی به پیشنهاد آن کمیسیون و تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیات‌امنای‌کتابخانه‌های‌عمومی‌کشور.

انتخاب یک نماینده با معرفی کمیسیون تخصصی ذیربط و انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی فضایی.

انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به عنوان ناظر در ستاد امربه معروف و نهی‌از منکر (موضوع بند (۸) ماده (۱۹) قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر.

انتخاب دونفر از اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان به معرفی کمیسیون بهداشت و درمان و انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورایعالی‌نظام‌پزشکی.

انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در هیأت واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی.

انتخاب دو نماینده به انتخاب مجلس شورای اسلامی از بین نمایندگان داوطلب به عنوان عضو کمیسیون احزاب (موضوع بند (۵) ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار