رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان:

رونق صادرات نشانه توانمندی کشور /اخلال درمسیر صادرات خیانت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: رونق صادرات و افزایش صادرات از یک کشور به کشور‌های دنیا نشانه توانمندی آن کشور در بخش تولیدات از نظر کمی و کیفی است.

رونق صادرات نشانه توانمندی کشور /اخلال درمسیر صادرات خیانت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد دره وزمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان، اظهارداشت: صادرات به کشور‌های دیگر نشانه توانمندی یک کشور است و نشان از سطح کیفیت کالا و بالا بودن سطح تولید است و رشد آن رونق اقتصادی و اشتغال را به همراه دارد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تهدید‌ها و تحریم‌هایی که با آن رو به رو هستیم صادرکنندگان با انواع ناملایمات بین المللی دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه در داخل کشور نیز شاهد هستیم عده‌ای با اهداف مشخص قصد در سنگ اندازی پیش پای آنان را دارند، در حالی که صادرکنندگان به عنوان سربازان عرصه اقتصاد کشور باید همواره مورد قدردانی و حمایت قرار گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: حفظ جریان تولید، تأمین کالا‌های اساسی و کنترل بازار در کنار کمک به صادرات سیاست اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در رسیدن به این اهداف با جدیت در حال پیگیری و رفع موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم.

دره وزمی در بخش دیگری از سخنان خود به سنگ اندازی در مسیر صادرات و تولید محصولات در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: هر فرد و سازمانی که مانع روند صادرات شود به همه ایرانیان خیانت کرده و مانع توسعه کشور شده است.

وی بیان کرد: وقتی جلوی حساب‌های ارزی یک شرکت تولیدی در کردستان با یک نامه از سوی بانک مرکزی گرفته می‌شود، نه تنها جای افتخار ندارد بلکه خیانت به مردم کردستان و خیانت به تمام ایرانیان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: برای هیچ کدام از مسئولان اجرایی که با یک دستور جلوی تولید یک کارگاه تولیدی را بگیرند جای افتخاری ندارد و باید به این عرصه کنیم و از سنگ اندازی در این مسیر جلوگیری کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: بحث پیمان سپاری ارزی برای صادرکنندگان کردستان مشکل ایجاد کرده است و امیدواریم که این مشکل حل شود و در آینده نزدیک خبر‌های خوبی از این حوزه دریافت کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.