باران، فارس را آبیاری کرد/شمال فارس سپیدپوش شد

کارشناس اداره کل هواشناسی فارس از بارش باران در استان، و سپید پوش شدن مناطق شمالی خبر داد.

علیزاده کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به ورود سامانه بارشی از دیروز به استان، اظهار کرد: این سامانه موجب وزش باد شدید، رعد و برق، بارش باران و بارش برف در نواحی شمالی، مرکزی، غربی و جنوب غربی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس با اشاره به بارش برف در نواحی شمالی استان، از جمله اقلید و سپیدان تصریح کرد: ۱۰ سانتیمتر برف در ارتفاعات این شهرستان‌ها باریده است.

علیزاده اظهار کرد: توصیه می‌شود کشاورزان، عشایر دامداران و روستائیان از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به آخرین میزان بارش در استان، بیان کرد: شهرستان‌های سپیدان با ۴۷ میلی متر، ممسنی ۴۵ میلی متر و شهرک گلستان شیراز با ۴۴ میلی متر بیشترین سهم را از بارش داشته اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی فارس گفت: علاوه بر این، سد درودزن ۲۶، تخت جمشید ۲۱، کازرون با ۲۰، زرقان: ۱۶، شیراز ۱۵، فیروزآباد ۱۱، فراشبند ۸، سروستان ۷، ارسنجان ۷، خفر ۶ و ۳ دهم، داراب ۴ دهم، صفاشهر ۳ و ۴ دهم، بوانات ۲، آباده ۲ دهم، اقلید ۲، فسا ۲، استهبان یک میلی متر باران را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی تا روز شنبه ۲۶ آبان در استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ن

بارش برف و باران در استان فارس

برچسب ها: باران ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.