رئیس پژوهشکده علوم غدد خبر داد؛

سالانه 4 درصد تهرانى ها به دیابت مبتلا می‌شوند

عزیزی گفت: سالانه چهار درصد مردم شهر تهران به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند.

سالانه  چهار درصد افراد تهران به بیماری دیابتی مبتلا می‌شوندبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی  باشگاه خبرنگاران جوان؛  فریدون عزیزی رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در مراسمی به مناسبت بیستمین سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقا سلامت یا " مطالعه قند و لیپید ایران" که عصر امروز در پژوهشکده غدد برگزار شد اظهار کرد: مطالعات گسترده لیپید در حوزه سلامت انجام می‌شود؛ از سال ۷۷ این مطالعات در شهر تهران انجام شد و از سال ۸۰ برای تغییر در شیوه زندگی طراحی شده است.

وی با اشاره به لیپید گفت: لیپید سلامت روانی و اجتماعی را شامل می شود ودر این طرح پیامد های مختلف بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند.

عزیزی با اشاره به برنامه‌ریزی ها برای لیپید گفت‌: در سطوح مختلف اجتماعی طرح لیپید انجام گرفته است و توانمند سازی جامعه ای نیز در این طرح درنظر گرفته شده و افراد زیر مجموعه‌ آن مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند‌.

به ازای هر صد نفر یک بیمار دیابتی وجود دارد

رئیس پژوهشکده علوم غدد با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و ارثی در بیماری های غیر واگیر تاثیر دارند گفت‌: ماسعی کرده‌ایم که به افراد آموزش‌های لازم در زمینه های محتلف را بدهیم؛ اکنون به ازای هر ۱۰۰ تفر در تهران یک نفر به مبتلا به دیابت نو دو وجود دارد که با تغییر سبک زندگی این میزان به شش دهم رسیده است.

وی با اشاره به آمار افراد مبتلا به دیابت اظهار کرد: سالانه چهار درصد افراد درشهر تهران به بیماری دیابتی مبتلا می شود و برای پیشگیری این موضوع راهکارهای خوبی ارائه شده است و بیش از ده دستورالعمل به وزارت بهداشت پیشنهاد داده ایم.

عزیزی درباره مطالعات حوزه لیپید گفت: ۳۰۰ نفر از دانشمندان در تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش و مطالعه قند و لیپید و ۷۲ نفر در اجرای برنامه همکاری داشته اند و استمرار این مطالعات تاثیر زیادی بر سلامت جامعه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار