صبح امروز اعزام دانش آموزان مازندرانی به اردوی راهیان نور لغو شد

نخستین مرحله اعزام دانش آموزان مازندران به اردوی راهیان نور که قرار بود صبح امروز انجام شودبه دلیل پیش بینی وقوع سیلاب در استان خوزستان لغو شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: به دلیل پیش بینی وقوع سیلاب در استان خوزستان و احتمال آبگرفتگی جاده‌ها و خیابان ها، نخستین مرحله اعزام دانش آموزان استان به اردوی راهیان نور، به تعویق افتاد.

وی افزود: قرار بود گروه ۳۰۰ نفره از دانش آموزان، صبح امروز جمعه ۲۵ آبان ۹۷ از اردوگاه دانش آموزی بادله اعزام شوند، اما بعد از ظهر پنجشنبه در حالی که افتتاحیه اردو در حال برگزاری بود، به علت انتشار خبر پیش بینی وقوع سیلاب در استان خوزستان، مسئولان کشوری، این اردو  را به هفته آینده موکول کردند.

شعبانی گفت:با برنامه ریزی مناسب، اولیای دانش آموزان به اردوگاه دعوت شدند و دانش آموزان به همراه خانواده، رهسپار منازل خود شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران افزود: برای بهره برداری بیشتر دانش آموزان از این اردو، شماری از راویان سال‌های حماسه و ایثار در میان آنان حضور دارند تا در یادمان‌های مناطق عملیاتی وقایع و اتفاقات را برای دانش اموزان بازگو کنند.

وی گفت: هدف از برگزاری این اردو‌ها آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا ، حفظ و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود:بیش از ۷۶ هزار دانش‌آموز مازندران از سال ۹۱ تاکنون به اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور اعزام شدند و برای سال تحصیلی جاری نیز جهت اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا نیز در ساری از اعزام ۱۰ هزار دانش آموز استان مازندران تا پایان امسال در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: پارسال حدود ۱۵ هزار نفر به اردو‌های دانش آموزی راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: کاروان‌های اعزامی دارای راوی و روحانی هستند و دانش اموزان در مدت ۴ روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور همانند منطقه عملیاتی شلمچه، اروند کنار، بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) ، معراج شهدای شهید محمود وند اهواز ، از پالایشگاه نفت آبادان و کارخانه ساخت گوشی‌های تلفن همراه ساخت داخل بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/آ

اعزام دانش آموزان مازندرانی به راهیان نور

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار