خبرگزاری اسپوتنیک:

ناوگروه تهاجمی آمریکا به سمت دریای مدیترانه حرکت کرد

ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا تحت رهبری ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» به سمت دریای مدیترانه حرکت کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: ناوگروه تهاجمی نیروی دریایی آمریکا تحت رهبری ناو هواپیمابر «یو اس اس هری ترومن» - ناو با سوخت هسته ای- از تنگه جبل الطارق عبور کرد و شب گذشته به سمت دریای مدیترانه در حرکت بود.

رسانه‌ها به نقل از اطلاعات سامانه بین‌المللی شناسایی خودکار کشتی‌ها (AIS) گزارش دادند، این ناوگروه تهاجمی که در حال ورود به دریای مدیترانه است، بهار امسال هواپیما‌های آن از همین مکان اهدافی را در سوریه بمباران کردند.

این ناو هواپیمابر چند روز پیش با پنج هزار ملوان لیسبون، پایتخت پرتغال، را ترک کرده بود. این ناو چهار روز در بندری در لیسبون برای جشن سالگرد پایان جنگ جهانی اول مستقر شده بود. خدمه کشتی مجاز بودند از نقاط دیدنی شهر دیدن و همچنین در رویداد‌های فرهنگی مختلف شرکت کنند.

در ماه اکتبر امسال نیز یو اس اس هری ترومن اولین ناو هواپیمابر آمریکایی طی تقریبا سه دهه بود که برای ورود به قطب شمال از مدار شمالگان (مدار قطب شمال) گذشت. آخرین باری که یک ناو هواپیما بر آمریکایی وارد قطب شمال شد، به سپتامبر سال ۱۹۹۱ برمی گردد که ناوهواپیمابر «یو اس اس اَمریکا» در مانور‌های ناتو در دریای نروژ شرکت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
عجب غولی! خدا به سوریه رحم کنه.
آخرین اخبار