امام جمعه ارومیه:

بیان مسائل قومیتی و مذهبی خیانت به اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:بیان مسائل قومیتی و مذهبی خیانت به اسلام است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: موضوع سیب‌های زیر درختی منطقه موضوعی است که در سال‌های اخیر گریبانگیر کشاورزی استان شده و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیاناتشان به این امرتوجه ویژه داشته‌اند.

وی، افزود: برخی مسئولان و نمایندگان مجلس وعده‌هایی را داده اند که مشکل را حل کنند، ولی شاهد هستیم که این مشکل همچنان پابرجاست و به وعده‌ها عمل نشده است.

امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: در سفر پیش روی رئیس جمهور و هیات دولت یکی از اصلی‌ترین مطالبات مسئولان و نمایندگان موضوع سیب‌های زیردرختی باشد تا کشاورزان آرامش و آسایش را در زندگی خود شاهد باشند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، بیان داشت: در این هفته بایدبه دنبال نقاط اتحاد و همبستگی میان مذاهب اسلامی باشیم.

حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: اینکه برخی با توسل به موضوعات قومیتی و مذهبی دنبال تفرقه باشند عین خیانت به اسلام و ناپسند است.

وی، گفت: وحدت به این مفهوم نیست که شیعه یا سنی از مذهب خود دور شوند بلکه باید روی نقاط اشتراک تمرکز کرده و این موارد تقویت شود.

وی، عَلَم کردن مذهب و قومیت را خیانت به اسلام دانست وتاکید کرد: اینکه بخاطر ترک، کرد، فارس یا هر قومیت دیگر به افراد توهین بزنیم کاری است که مورد پسند دشمنان اسلام بوده و این یعنی خیانت به اسلام.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به برخی اظهار نظر مسئولان مبنی بر بزرگنمایی مشکلات موجود، تصریح کرد: اینکه برخی مسئولان اقداماتی نظیر اختلاس، فساد و هر مشکلی را بزرگنمایی کنند و تخریب همدیگر در فضای حقیقی و مجازی را پیشه خود سازند امری است که موجب از بین رفتن اعتماد عمومی و در نتیجه شادی دشمنان می‌شود.

وی، اشاره‌ای به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و نیز آغاز امامت حضرت امام زمان (عج) داشت و خواستار توجه مردم و به ویژه قشر مسئولان در راستای رسیدگی به مشکلات اجتماع با توجه به فرامین ائمه (ع) شد.

انتهای پیام/

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.