صادرات ۲۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سال گذشته

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گل و گیاهان زینتی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی گفت:در هفت ماه گذشته نیز بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر شده و در مقابل هفت میلیون دلار واردات داشته ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضاتقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گل و گیاهان زینتی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از بازار بین المللی گل و گیاه شهرستان خمینی شهر گفت: به ازای هر فرد ایرانی 33شاخه گل تولید می شود در حالی که سرانه مصرف هر فرد 18 شاخه گل است.

وی با اشاره به صادرات 22میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سال گذشته گفت: در هفت ماه گذشته نیز بیش از 15میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر شده و در مقابل هفت میلیون دلار واردات داشته ایم.

تقوی  با بیان اینکه محصولات کشاورزی پس از نفت و پتروشیمی، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده، افزود:برای رفع موانع صادرات به زودی مشکل پیمان سپاری ارزی مرتفع می شود.

تقوی گفت: بیش از 7هزار هکتار تولیدات گل و گیاه در دو بخش گلخانه ای و فضای باز زیر سطح کشت قرار دارند که سالانه بیش از 4میلیارد شاخه گل و گلدان تولید می کنند.

وی با اشاره به افزایش 21درصدی حوزه سطح و افزایش30درصدی حوزه تولید گل و گیاه در 5سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از 6هزار میلیون ریال گلهای مصنوعی وارد کشور شده است.

 

انتهای پیام/م

 

سرانه پایین مصرف گل و گیاه زینتی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.