محور‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر از موضوعات مغفول مانده جامعه است

خبرنگار پیشکسوت ارومیه گفت:محور‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر از موضوعات مغفول مانده جامعه است.

لعیا نورانی زنوز،خبرنگار پیشکسوت ارومیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت:جشنواره رسانه‌ای ابوذر برجسته‌ترین رویداد رسانه‌ای استان قلمداد می‌شود و به نوعی نمایش تلاش فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی در رویارویی با رخنه‌ها و گسست‌های اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد:نفس ایجاد تشکل‌های صنفی برای ایجاد همگرایی در جهت ارتقای سطح علمی، آموزشی و ... است، قطع یقین برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر توسط دو تشکل صنفی در راستای تحقق این مهم خواهد بود.

این خبرنگار افزود:محور‌های عنوان شده در جشنواره رسانه‌ای ابوذر، موضوعات مغفول مانده در جامعه هستند که این جشنواره می‌تواند کاستی‌ها را برطرف کند.

نورانی بیان کرد:رسانه‌ها از ارکان اساسی پیشرفت، تعالی و بازتاب دهنده آمال و واقعیات‌های یک جامعه هستند و نیاز است هر از چند گاهی دستاورد‌های فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی دیده شود.

وی گفت:وقتی گزارش و یا یادداشت خبرنگاری در بوته نقد و داوری قرار می‌گیرد و به عنوان اثر برتر شناخته می‌شود مسلما وی مطمئن می‌شود که در مسیر درستی گام برداشته است و تلاش بسیاری در بالا بردن کیفیت تولیدات خود خواهند داشت، بنابراین برگزاری جشنواره‌های این چنینی می‌تواند عاملی برای بروز و ظهور نگاه‌های جدید در رسانه باشد همچنین در ایجاد انگیزه رقابت بین خبرنگاران نقش ویژه‌ای ایفا کند.

این خبرنگار عنوان کرد:از طرفی شناسایی استعداد‌های جدید در حوزه رسانه و پرورش الگو برای آنها، می‌تواند دستاورد بزرگی برای جشنواره ابوذر باشد.

نورانی تصریح کرد:یکی از ضروریات برگزاری جشنواره، نگاه فراجناحی است چرا که اگر سیاست به صورت جناحی وارد فرهنگ و هنر شود ظرفیت‌های فرهنگی در رقابت‌ها و چالش‌های سیاسی از بین می‌رود.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جشنواره ابوذر در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.