ملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

نجات جان ۳۳ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک توچال

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۳۳ تن از برف و کولاک در قله توچال خبر داد.

نجات جان ۳۳ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک توچالسید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: ساعت ۱۶:۲۰ روز گذشته آتش‌نشان ها از گم شدن عده‌ای در ارتفاعات توچال با خبر شده که برای جستجو و نجات آنان وارد عمل شده و موفق شدند ۲۷ نفر از این افراد را نجات داده و به پایین منتقل کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد ادعا می‌کردند که گروهی دیگر را حین صعود به قله توچال مشاهده کرده، اما آنان را در حین بازگشت ندیده‌اند گفت: با توجه به این ادعا گروهی از عوامل امداد و نجات آتش‌نشانی که در ایستگاه ۵ توچال مستقر هستند در شرایط تاریکی هوا و مه و کولاک شدید جستجو برای یافتن این افراد را نیز آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: سرانجام مدتی پس از جستجو، آتش‌نشانان شش نفر شامل سه مرد و سه زن را که در جان پناه قله توچال محبوس شده بودند نجات داده و با کمک عوامل تله کابین توچال به پایین منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه در این میان دو خانم دچار سرمازدگی شدید شده بودند، اظهار کرد: با توجه به برف و کولاک شدیدی که در این منطقه وجود داشت احتمالا اگر این افراد خود را به جان پناه نمی‌رساندند یا تا صبح در جان پناه می‌ماندند احتمال خسارت جانی بیشتری برایشان وجود داشت.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان دقایقی پس از ساعت ۱ بامداد دومین عملیات نجات خود را در روز جمعه در توچال به اتمام رساندند،گفت: در مجموع طی دو عملیات ۳۳ نفر از میان برف و کولاک نجات داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
اینها مجبورند وقتی هوا کولاک هست بروند کوه،!!! بعد به خاطر اینها جان آتش نشانان هم در برف و کولاک شدید به خطر بیافتد!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
خدا خيرشون بده .
گروههاي امداد فرشتگان نجات هستند .
آخرین اخبار