مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باشید

مرادی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان با اشاره به مسمومیت 14 زنجانی با گاز مونوکسید کربن گفت :با شروع فصل سرما و ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی بخصوص بخاری های گازی، مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باشید .

مسمومیت 14 زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربنمرادی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با اشاره به مسمومیت ۱۴ زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن طی هفته گذشته گفت: از این تعداد ۶ نفر آقا، پنج نفر خانم و سه کودک بودند.

مرادی افزود: همه بیماران پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی توسط اورژانس برای ادامه درمان سلام به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: بیشتر مسمومیت‌ها به علت نصب غیراصولی وسایل گرمایشی بوده است، یک مورد هم به علت استفاده از ذغال برای گرمایش بوده که معمولا در روستا‌ها اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول تصریح کرد: علایم مسمومیت سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، افراد خردسال و نوزادان، مادران باردار و افراد با بیماری‌های تنفسی ممکن است با شدت بیشتر اتفاق بیفتد.

  مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان گفت : در صورت مواجه با فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده است  سریعاً فرد را از محیط خارج کنید و لباس‌های تنگ فرد را درآورده و یقه بیمار را باز کنید.

وی افزود: سپس فوراً با اورژانس تماس بگیرید و وضعیت مصدوم، تعداد و آدرس دقیق را با خونسردی اعلام کنید.

این مقام مسئول ادامه داد:علائم حیاتی مصدومان را کنترل و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنید و دادن مواد خوراکی و آشامیدنی به مصدوم  پرهیز کنید.

 
انتهای پیام/ن
 

مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باشید

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.