فوت های کوزه گری تولید انار در استان سمنان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با آغاز برداشت انار، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول از انارستان‌های استان سمنان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، قرائیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول انار از پنج هزار و ۲۶۰ هکتار از باغ‌های استان سمنان برداشت شود.

به گفته وی، محصول انار در تمام شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود، اما درجزین و گرمسار و ایوانکی بهترین و با کیفیت‌ترین و اقتصادی‌ترین باغ‌های انار استان را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سرمازدگی و تبعات تغییرات آب وهوایی متوسط عملکرد امسال در هرهکتار باغ انار را در استان ۱۵ تن اعلام کرد وگفت: این رقم امسال در کشور در شرایط عادی ۲۲ تن در هر هکتار است.

قرائیان  تصریح کرد: باغداران استان سمنان توانسته اند با مقابله مناسب با سرمازدگی و آفتاب سوختگی در تابستان از طریق بکار گیری روش‌های خاص به زراعی، مبارزه بیولوژیک و محلول پاشی به موقع و ریز مغذی‌ها وآبیاری قطره‌ای در برابر تهدیدات ناشی از خشکسالی و کم آبی و سرمازدگی عملکرد موفق وقابل توجهی داشته باشند.

انتهای پیام / گ

با آغاز برداشت انار، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول از انارستان‌های استان سمنان برداشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار