قوچ های سنگی روستای «داش بولاغ» مشکین شهر نیازمند مطالعه است

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر با اشاره به شناسایی سنگ نگاره و قوچ های سنگی در روستای داش بولاغ مشکین شهر به ضرورت مطالعه آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،ایمانعلی ایمانی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر ظهر امروز در بازدید از سنگ نگاره های روستای داش بولاغ مشکین شهر تصریح کرد: قوچ های سنگی در دیوارهای مسجد روستا مشاهده می شود که نماد هویت، هنر و فرهنگ این منطقه است.

وی افزود: قدمت سنگ نگاره ها نیازمند مطالعه و پژوهش گسترده بوده و به دلیل تعدد این آثار در مشکین شهر بیانگر قدمت تاریخی این منطقه است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر متذکر شد: خالقان این هنرها روزگاری از سنگ به عنوان انتقال تجربه و فرهنگ استفاده می کردند و از دوره تیموری به بعد به عنوان نماد قدرت و شکست ناپذیری بر سر مزار پهلوانان قرار می گرفت.

ایمانی با بیان اینکه در گذشته تعدادی از سنگ ها توسط افراد سودجو تخریب شده است، افزود: امروز مطالعه این سنگ ها ضرورت ویژه دارد و می تواند بخشی از معماهای تاریخی این منطقه را عیان سازد.

انتهای پیام/ع

سنگ نگاره های مشکین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.