نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:

افراد بصیر قدرت تشخیص ظاهر و باطن امور را دارند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:اهل دقت و بصیرت هستند که امور را با اینکه ظاهرش یکی است متفاوت می‌بینند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم دیدار جمعی از رؤسای کلانتری‌های خراسان جنوبی گفت: بصیرت به معنای واقع بینی است چون بسیاری از ظواهر و امور را همه یکسان می‌بینند اما اهل دقت و بصیرت هستند که امور را با اینکه ظاهرش یکی است متفاوت می‌بینند.

 وی با بیان اینکه در مسئله ولایت حضرت حجت(عج) نیز مسئله اینگونه است، افزود: یعنی امور ظاهری دارد که در آن همه به یکدیگر تبریک می‌گویند و شربت و شیرینی توزیع می‌کنند و این ظاهر امر است که بزرگداشت این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند چون این امر مقدس است و باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اما واقعیت امر چیز دیگری است و معیار متفاوتی دارد و معیار آن سنخیت است یعنی همه با همه ظواهر یکسان وقتی قبول می‌افتد که با آرمان‌های آن امام و مکتب سنخیت داشته باشد و آن کار ساز است.

وی اظهار کرد: در روایات آمده است اگر می‌خواهید خود را ارزیابی کنید باید ببینید این قدرت نمایی قلب به کدام سمت است، انسان‌های پاک، راه‌های پاک و اندیشه پاک را جذب می‌کنند و پیداست که سنخیت دارد.

آیت الله سید علیرضا عبادی بیان کرد: انسان باید قدر دلش را بداند چون خیر در دلش نهفته است و باید اعمالش را با آن خیر یکی کند و اگر از انسان‌های خوب خوشش نمی‌آید و با انسان‌های بد انس دارد باید مسیرش را عوض کند چون اگر این گونه باشد خدا او را دوست ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر انسانی در مقابل خداوند متواضع است و برای اینکه بداند این ادعا صحیح  است یا نه؟ معیارش این است که اگر خدا را دوست داریم از فرستاده خدا نیز تبعیت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر عده‌ای به فرانسه، ترامپ و انگلیس اعتماد دارند و تمام آنها برای پول است و خدایی نیست و کسی می‌تواند با امام زمان(عج) سنخیت پیدا کند که به جز انگیزه الهی چیزی محرک او نباشد.

دادگر جانشین فرمانده انتظامی استان نیز در این دیدار گفت: لباس نیروهای انتظامی لباس شهادت است و آنان با نثار خون و سلب آسایش از خود این مأموریت را انجام می‌دهند.

وی از اجرای دوره‌های بصیرت، نسیم معرفت و رشد تعالی برای کارکنان فرماندهی انتظامی استان از مدیران، رؤسای کلانتری و کارکنان نیروی انتظامی خبر داد و افزود: این دوره‌ها با هدف ارتقاء سطح بینش، تعاملات اجتماعی که با مردم دارند و مهارت‌های اخلاقی که باید کسب کنند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

لباس نیروهای انتظامی لباس شهادت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار