خدمات دهی موکب‌های خراسان جنوبی به بیش از ۲۹۵ هزار زائر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت:۲۹۵ هزار و ۸۹۹ زائر اربعین از موکب‌های این استان در کشور عراق خدمات گرفتند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: 295 هزار و 899 زائر اربعین از موکب های این استان در کشور عراق خدمات گرفتند که این روند با کمک های نقدی و غیرنقدی سه میلیارد تومانی مردم محقق شد.

وی  افزود: با توجه به تبلیغات منفی دشمنان و استکبار جهانی برای کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و وجود مشکلات اقتصادی اما اربعین حسینی امسال بهتر از سال های گذشته برگزار شد.

جوینده گفت: اربعین امسال از نظر کمی و کیفی متفاوت با سال های گذشته بود به طوری که شاهد حضور زائران بدون ویزای ایرانی در کشور عراق نبودیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: هر شب 15 هزار نفر در موکب استان اسکان می یافتند و در این مدت 149 هزار زائر از خدمات اسکان بهره مند شدند.

وی اظهار کرد: موکب خراسان جنوبی در کاظمین نمونه موکبی کامل و همه جانبه بود، به طوری که از خدمات نظافتی تا درمانی در آن تعبیه شد.

جوینده با بیان اینکه 35 پزشک، پرستار و بهیار در درمانگاه این موکب ها فعالیت می کردند، گفت: درمانگاه خراسان جنوبی تنها درمانگاهی بود که خدمات دندانپزشکی نیز در آن انجام می شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: در این مدت 35 هزار و 501 نفر از خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند شدند.

وی از جمع آوری و امحای 209 تن زباله توسط کارگران شهرداری های استان در موکب استان خبر داد و گفت: شرکت های گاز و آب و فاضلاب نیز در تأمین برق و تهیه آب سرد بسته بندی شده برای زائران تلاش کردند.

جوینده تعمیر کفش، تلفن همراه، عینک، کیف، کالسکه نوزاد و خیاطی را از دیگر خدمات موکب داران اربعین ذکر کرد و افزود: در این مدت 50 تن آرد در نانوایی پخت و 321 هزار و 550 قرص نان گرم میان زائران اربعین توزیع شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: برای رفاه حال زائران 100 حمام و سرویس بهداشتی کنار موکب راه اندازی و آب موردنیاز از حرم امامین عسکرین تأمین شد.

وی افزود: پنج هزار و 966 نفر از خدمات فرهنگی بهره مند شدند و 851 هزار لیتر آب در اختیار زائران گذاشته شد.

جوینده از خدمات کامیون داران خراسان جنوبی با توجه به مشکلات پیش رو تشکر کرد و گفت: خدمات این قشر در قبال دستگاه هایی که شانه خالی کردند، قابل تقدیر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود:موکب اربعین استان هر سال در شهر کاظمین عراق فعالیت می کند.
انتهای پیام/غ

موکب‌های خراسان جنوبی به بیش از ۲۹۵ هزار زائر خدمات دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار