طرح کیان در استان قزوین اجرا می‌شود

مدیر کل بهزریستی استان قزوین گفت: طرح کیان یا برنامه کارمند یاری (پیشگیری از اعتیاد در نهاد‌های اداری استان) به زودی اجرا می‌شود.

وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: برنامه کارمند یاری (پیشگیری از اعتیاد در نهاد‌های اداری استان) با هدف ارتقای سطح سلامت روان کارکنان و افزایش نشاط اجتماعی در نهادی‌های اداری استان به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد.

وارثی اضافه کرد: این طرح فعلا در یکی از نهاد‌های اداری به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

به گفته وی، اجرای برنامه کارمند یاری تا پایان فصل پاییز آغاز خواهد شد.

مدیر کل بهزریستی استان گفت: هزینه‌های برنامه‌های کارمند یاری بطور قابل توجهی با یکدیگر تفاوت دارند و این موضوع بسته به این دارد که آن نهاد اداری تیم اجرایـی این برنامه (پزشـک، روانشناس، مددکار و حقوق دان) را در مجموعه خود داشته یا نداشته باشد.

به گفته وارثی، کمک به گسترش سیاست پیشگیری و درمان اعتیاد و فرهنگ پیشگیری ازمواد اعتیاد آور درمحیط کار، دادن اطلاعات کلی و منابع ارجاع برای حل مشکلات اعتیاد، مداخله در بحران‌های شغلی ناشی از مصرف مواد، فراهم کردن امکانات لازم برای دسترسی آسان کارکنان به خدمات حمایتی و تشخیص بموقع مشکلاتشان، برگزاری جلسات آموزشی و کارگاهی از جمله خدمات این طرح است.

وی اضافه کرد: علاوه بر مشاوره در مشکلات ناشی از مصرف مواد اعتیاد آور، بیشتر برنامه‌های کارمند یاری در مشکلات زناشوئی یا ارتباطات بین فردی، فشار‌های کاری (استرس و فرسودگی شغلی)، موارد مراقبتی از فرزند (مهارت فرزند پروری) است.

این طرح در ۵ استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برنامه کارمند یاری در قزوین اجرا می شود

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.