نجات بخشی عروس باغ های ایرانی در کاشان با آراستگی فضای سبز باغ

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت:طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان و ساماندهی فضای سبز باغ فین، عروس باغ های ایرانی اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرمدیان سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:این طرح با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی انجام شد.
وی افزود: طرح ساماندهی درختان باغ فین در قالب شستشوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین، کاشت درختان میوه، ترمیم و حفاظت از درختان کهنسال آسیب دیده ، آزادسازی طوقه درختان کهنسال از زیر فشار پیاده روها ، تغذیه کلیه گونه های گیاهی از طریق محلول پاشی و استفاده در خاک با استفاده از کودهای شیمیایی و دامی اجرا شد.

سرمدیان، دفع آفات و بیماریها و علف های هرز ، مهار درختان در معرض خطر، گلکاری فصلی، پلاک گذاری درختان باغ فین وعملیات طعمه گذاری موریانه از دیگر اقدامات مهم انجام شده در طرح حفاظت و نجات‌ بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین در سال ۹۷ است.

به گفته وی، شستشوی درختان با صابون ارگانیک پالیزین با هدف کنترل آفات گیاهی ،حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، حذف ذرات آلاینده و گرد و خاک، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و همچنین افزایش طول عمر مفید آنها انجام شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، چیدن میوه درختان سرو به منظور رشد بهتر و حداکثری برگ ها و ریشه ها، بالابردن مقاومت درختان نسبت به تنش ها و کاهش بار اضافه شاخه ها و کمک به حفظ تعادل و جلوگیری از شکسته شدن آنها را از اقدامات زمان بر و مفیدی برشمرد که امسال در برنامه کاری فضای سبز باغ قرار گرفت.

سرمدیان، افزود: متاسفانه در سال های گذشته کف فرش نمودن پیاده روهای باغ با استفاده از سنگ و سیمان همجوار با طوقه و تنه درختان کهنسال صورت گرفته که محدودیت زیادی برای زندگی درختان کهنسال ایجادکرده بود.

باغ تاریخی فین کاشان در مجاور چشمه سلیمانیه با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی کشور و در سال ۱۳۹۰ نیز به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو ثبت شد. 

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.