12 محصول استراتژیک کشاورزی کشور در اردبیل تولید می‌شود

معاون اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به ظرفیت استان اردبیل در حوزه کشاورزی از تولید 12 محصول استراتژیک کشاورزی کشور در این استان خبر داد.

مسعود یگانه، معاون اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت استان اردبیل در سه رسته بومگردی و گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی هم‌اکنون خوشبختانه بر هیچ‌کس پوشیده نیست به طوری که در حال‌حاضر بیش از نیمی از 12 محصول استراتژیک کشاورزی کل کشور در استان اردبیل تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روستاها می‌تواند مبدا تحولات و دگرگونی اقتصادی باشد، افزود: اشتغال روستایی مسئله‌ای است که در حال‌حاضر به تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه توجه بیشتر بر روی اشتغال پایدار روستایی است تا بتوان با ایجاد این اشتغال‌ها از مهاجرت روستاییان به شهرها پیشگیری کرد.

معاون اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری با تاکید بر ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر از روستاییان استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های اشتغالزایی با بازده تولید و اشتغال بالا در کمیته اشتغال پایدار روستایی اردبیل در دست اقدام و بررسی هستند که از این میان تا به امروز از مجموع 2 هزار و 75 طرح معرفی و ثبت شده در سامانه کارا 188 طرح به تصویب رسیده است.

یگانه ادامه داد:  این تعداد طرح‌ها با پرداخت حدود 100 میلیارد تومان و مجموع اشتغالزایی 2 هزار و 351 نفر فعالیت خود را به صورت رسما در روستاهای استان آغاز کرده‌اند که مابقی طرح‌ها نیز در کمیته اشتغال پایدار روستایی استان در دست بررسی هستند تا به مرور از تسهیلات ویژه برخوردار شده و راه‌اندازی شوند.

وی اظهار کرد: امروزه نیاز اصلی ما در روستاهای استان اردبیل بکارگیری دهیاران توانمند و با ایده‌های نوین در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و بوم‌گردی و صنایع دستی هستیم تا بتوانیم از ظرفیتهای موجود در این سه رسته نهایت بهره را برده و اقتصاد استان را متحول سازیم.

معاون اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری چشم‌انداز اشتغال روستایی استان اردبیل را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت: روستاهای استان اردبیل تا جایی که چشم کار می‌کند و ذهن قد می‌دهد از ظرفیتهای بالقوه سیراب است که در این زمینه نیاز است تا با حمایت این ظرفیتها را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در سایه تولیدی باکیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی شکوفا کرد.

انتهای پیام/س

بوم‌گردی و گردشگری اردبیل ظرفیت سقف ایجاد اشتغال را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۰:۰۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
روستاهایی که راه ارتباطی مناسبی ندارند چطور در اونا اشتغال ایجاد شده!!! راه اولین زیرساخت توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است.به جای اینکه با یه صلوات برخی روستا هارو به شهر تبدیل کنید به فکر ایجاد زیرساخت روستایی برای توسعه انجا باشید > صرفاًً جهت کمی تفکر!!!