در جلسه فوق العاده بررسی وضعیت آلودگی نفتی خلیج فارس مطرح شد؛

پیشروی مواد نفتی در دریا / اعزام بالگرد برای شناسایی نقاط آلوده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: باید همه تجهیزات از جمله بالگرد برای شناسایی و جمع آوری نقاط آلوده به موادنفتی در خلیج فارس به کار گرفته شود.

قاسم اعزام بالگرد برای شناسایی نقاط آلوده شده خلیج فارسقائدی در حاشیه جلسه فوق العاده بررسی وضعیت آلودگی نفتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: بارندگی‌های روز‌های اخیر باعث جاری شدن آب همراه با نفت در رودخانه فصلی گناوه شده است.

وی گفت:مواد نفتی جاری شده مسافت ۲۰ کیلومتری از خشکی را طی کرده و به دریا رسیده است.

وی عنوان کرد: محیط زیست و بندر و دریانوردی این موضوع را از طریق بازدید‌های میدانی و مستندسازی موضوع از مجاری قانونی پیگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر یادآورشد: باتوجه به اینکه سامانه بارشی جدیدی از سه شنبه وارد استان بوشهر می‌شود باید مدیریت بحران شهرستان‌ها در آمادگی کامل باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از خطوط لوله نفت فرسوده، باید این خطوط شناسایی و بازسازی شود.

فرهاد قلی نژاد گفت: خسارت‌های واردشده موادنفتی به محیط زیست در منطقه گناوه درحال بررسی است.

وی تاکید کرد:لازمه اقدام فوری برای مهار و کنترل کانون و منشا آلودگی‌های نفتی وجود امکانات و تجهیزات است تا عمق فاجعه بیشتر نشود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: به محض اطلاع از آلودگی نفتی در گناوه عملیات پاک سازی دره فصلی آغاز شد.

سیاوش ارجمند زاده گفت:یک کشتی از بوشهر به گناوه عزیمت کرده و بالگرد نیز برای پایش هوایی به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود:باتوجه به شدت جریان آب ناشی از بارندگی در دره‌های فصلی، مواد نفتی به ساحل سرازیر شده که برای پایش و جمع آوری برنامه‌ریزی‌ لازم صورت شده است.

همچنین رئیس ایمنی و محیط زیست(اچ اس‌ئی) شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خاطرنشان کرد: احتمال دارد نشتی نفت مربوط به تعمیرات قبلی در حوضچه‌ها باشد که به دلیل بارندگی جاری شده، اما نیرو‌های عملیاتی هیچ موردی از نشتی ندیده‌اند.

شهرام قربانی افزود: با توجه به اینکه آتش سوزی در مخازن نفت شرکت پترو امید آسیا به وقوع پیوسته بود، نیرو‌های عملیاتی وارد میدان شدند و از همه خطوط نفتی در حوزه گلخاری و بینک در بالادست رودخانه فصلی و گودال‌ها را در ۴۸ ساعت گذشته بازدید کردند که مشخص شد  نشتی وجود نداشته است.

حسام منصوری مطلق معاون امور عمرانی فرماندار گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تاکید کرد: بارندگی‌های روز‌های اخیر که باعث جاری شدن آب همراه با نفت در رودخانه فصلی فخرآوری گناوه شده حجم وسیعی از اراضی را آلوده به نفت کرده است.

انتهای پیام/م

آلودگی نفتی در سواحل گناوه پایش و جمع آوری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.