معاون بهزیستی اردبیل عنوان کرد؛

پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر علم و آگاهانه باشد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: باتوجه به ضرورت پیشگیری از اعتیاد د ر مراحل نخست باید توجه داشت که این پیشگیری آگاهانه و قطعا مبتنی بر علم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ طاهره رزاقپور، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان صبح امروز در نشست هم اندیشی انجمن های مبارزه با اعتیاد با بیان اینکه برگزاری برنامه های آموزشی همواره در صدد ارتقاء وضعیت موجود ،کمک به بازتوانی واحیای نهضت خدمات رسانی به مددجویان می باشد اظهار کرد: با توجه به تغییرات بوجود آمده در سیستم های حمایت رسانی ولزوم تقویت ومشارکت در اهداف سازمان های مرتبط با امر مبارزه با اعتیاد لازم است تمامی دست اندرکاران مراکز آموزشی نسبت به ارتقاء سطح علمی و وضعیت موجود تلاش مضاعف بعمل آورند.

وی با اذعان این مطلب که مراکز بهبودی واقامتی میان مدت ، مراکز نگهداری صرف نیست خاطر نشان ساخت : رسالت اصلی آنها بهبودی وبازتوانی افراد گرفتار به مواد مخدر است تا از این طریق امکان بازگشت بیماران مبتلا شده با فراغ بال به کانون خانواده وجامعه فراهم شود .

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در ادامه سازمان بهزیستی را جزو یاوران وهمیاران همیشگی مراکز بهبودی وبازتوانی دانست وگفت : آنچه که برای سازمان مهم است همان بحث نظارت بر عملکرد کلیه مراکز ، واحدها و موسسات تحت حمایت سازمان است تا با دانش ، مهارت وتخصص لازم بتوان در راستای حمایت از اقشار آسیب دیده گامهای خوبی برداشت .

رزاقپور همچنین با اشاره به این مورد که اساسی ترین هدف در اجرای پروتکل پیشگیری اولیه از اعتیاد مداخلات روانشناختی وگروههای همیار می باشد تصریح کرد: انجام مداخلات تخصصی وشناسایی افراد حمایت شونده در مراکز بهبودی می تواند سازمان رادردستیابی به نقطه مشترک که همان رسیدن به جامعه ای سالم وعاری از اعتیاد است رهنمون سازد .

نشست هم اندیشی انجمن های مبارزه با اعتیاد استان با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، معاون امور توسعه پیشگیری ، روانشاسنان ، مددیاران ومدیران داخلی مراکز بازتوانی و بهبودی کمپ های ترک اعتیاد در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی استان برگزار و حاضران به ارائه راهکارهایی در خصوص پیشگیری از اعتیاد در سطح استان اردبیل با شرط علم و آگاهی پرداختند.

انتها پیام/س

ضرورت پیشگیری از اعتیاد در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار