صادرات کالا از سیستان و بلوچستان ۸۴ درصد رشد داشته است

رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۷ ماهه نخست امسال به ارزش بیش از ۳۹۴ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۸۴ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار ظهر امروز در جلسه بررسی روند صادرات استان سیستان و بلوچستان که در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی ۷ ماه ابتدایی سال جاری به وزن ۹۰۸ هزار و ۷۴ تن با ارزش ۳۹۴ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۴ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۸۴ درصد افزایش داشته است.

سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان ۷۳ درصد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان صادارت در ۷ ماهه امسال از گمرکات استان به ارزش ۱۰۸ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۵۰۸ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۲۸۶ میلیون و ۱۸ هزار ۵۵۶ دلار است که سهم صادرات از گمرکات استان ۲۷ درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان ۷۳ درصد است.

وی بیان کرد: براساس برنامه هدف گذاری شده در حوزه تجارت خارجی جهت امسال، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش ۶۶۴ میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در ۷ ماه اول امسال، صادرات از استان به ارزش بالغ بر ۳۹۴ میلیون دلار انجام شده که میتوام اشاره کرد در این مدت حدود ۵۹ درصد از کل برنامه تحقق یافته است.

میرشکار افزود: طی مدت ۷ ماه ابتدایی سال جاری از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، میوه، گوجه، نخود خام، صیفی جات به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشور‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار