معاون رئیس‌جمهور آمریکا از احداث یک پایگاه دریایی مشترک با استرالیا و پاپوآ گینه نو برای مقابله با نفوذ چین خبر داد.

آمریکا و استرالیا برای مقابله با نفوذ چین پایگاه دریایی مشترک احداث می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا برای مقابله با آنچه نفوذ چین نامیده است، تصمیم دارد همراه با استرالیا در جزیره پاپوآ گینه نو در منطقه هند-آرام پایگاه دریایی احداث کند.

این خبر را «مایک پمپئو» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در اجلاس سران آسیا و اقیانوسیه موسوم به اَپک در پاپوا گینه نو اعلام کرد. وی در این باره افزود: «ما با این دو ملت (استرالیا و پاپوا گینه نو) برای حفظ حاکمیت و حقوق دریایی در جزایر اقیانوس آرام همکاری خواهیم کرد».

به نوشته اسپوتنیک، آمریکا و استرالیا به منظور مقابله با آنچه نفوذ روزافزون و راهبردی چین خوانده است، پایگاه دریایی «لومبروم» در جزیره مانیوس احداث خواهند کرد.

این اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از سخنرانی «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین، در اجلاس مذکور بیان شد. رئیس‌جمهور چین خطاب به سران حاضر در اجلاس سران اقیانوسیه و آرام تأکید کرد: «سیاست مقابله‌ای چه در شکل جنگ سردی، یا جنگ گرم یا جنگ تجاری هیچ برنده‌ای در پی نخواهد داشت».

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، نیز در اوایل ماه نوامبر سال‌جاری گفته بود استرالیا سرعت تعهد خود به منطقه را افزایش می‌دهد. وی در بحبوحه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تصمیم چین به ساخت یک پایگاه نظامی در اقیانوس آرام، فاش کرد که استرالیا به همراه کشور پاپوآ گینه نو در حال ساخت پایگاه دریایی «لومبروم» است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار